Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Vienotajos klientu apkalpošanas centros sniegti vairāk nekā 80 000 pakalpojumu

Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros (VPVKAC) visā Latvijā šā gada desmit mēnešos sniegti 81 264 pakalpojumi, no tiem par Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) kompetencē esošajiem jautājumiem - vairāk nekā 14 800, bet e-asistenta pakalpojums izmantots 5430 reizes.

Tā medijus informē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Vita Krieviņa.
Vienotajos klientu apkalpošanas centros visā Latvijā iedzīvotāji var vērsties, lai pieprasītu 34 Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras pakalpojumus. Visbiežāk iedzīvotāji vēlas pieteikties slimības pabalstam, apbedīšanas pabalstam un pabalstam saistībā ar laulātā nāvi, kā arī pakalpojumiem personām ar invaliditāti, liecina VSAA apkopotie dati.

Kopumā 2019. gada desmit mēnešos vienotajos klientu apkalpošanas centros saņemti 9 tūkstoši iesniegumu slimības pabalsta piešķiršanai, kas ir 2,5% no kopējā šādu iesniegumu skaita.
Kā norāda VSAA, vienotie klientu apkalpošanas centri atrodas tuvāk iedzīvotāju dzīves vietām, tādēļ ir ērtāk nokļūt un pieteikties pabalsta saņemšanai.

Tāpat VPVKAC darbinieki arī konsultē un māca klientiem, kā pašiem sagatavot iesniegumus elektroniski, izmantojot portālu Latvija.lv. Bet tie, kas nevēlas izmantot tehnoloģijas vai arī personas, kam nav internetbankas vai cita elektroniskās identifikācijas līdzekļa, aktīvi izmanto e-asistenta pakalpojumus. E-asistents ir VPVKAC darbinieks, kuram klients savā vārdā uztic pieteikt vienu konkrētu VSAA pakalpojumu.

VPVKAC ir pakalpojumu sniegšanas vietas 85 pašvaldībās, kurā vienuviet iedzīvotājs var pieteikt vairāku valsts un pašvaldības iestāžu, tai skaitā VSAA pakalpojumus. Centru izveide Latvijā tika uzsākta 2015. gadā. Tāpat šajos klientu apkalpošanas centros var saņemt konsultācijas par e-pakalpojumiem un praktisku palīdzību darbam ar datoru, internetu, jautājumos par e-adreses izveidi u.c.

Valsts un pašvaldību vienotais klientu apkalpošanas centrs darbojas arī Alūksnē.

Vietējās ziņas