Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Vidzemē plānots testēt elektrisko velosipēdu sistēmu lauku reģionos

Iesaiste starptautiskā pārrobežu projektā “Mobilitāte un pieejamība lauku reģionos (MARA)” ļaus Vidzemē testēt jaunu mobilitātes risinājumu – koplietošanas elektrisko velosipēdu sistēmu tūristiem un vietējiem iedzīvotājiem gan pārvietošanās nolūkos, gan arī nelielu kravu pārvadājumiem. Šobrīd plānots sistēmu izmēģinājuma režīmā testēt vienā vai divās vietās Vidzemē.  Konkrēta vietu izvēle notiks pēc priekšizpētes veikšanas, taču visticamāk tās būs pilsētas, kurās iedzīvotāju skaits ir robežās no 5000 līdz 10 000 iedzīvotāju. 
Daudz teritoriju Vidzemes plānošanas reģionā ir reti apdzīvotas, tāpēc vērojama tendence  samazināties motorizētajiem sabiedriskā transporta risinājumiem, vai arī, tos plānojot, netiek ņemtas vērā tūristu vajadzības. Bieži vien tūristiem tiek piedāvāts apmeklēt dabas objektus, piemēram, doties izzinošā pastaigā pa dabas takām, taču problēma rodas brīdī, kad pēc galamērķa sasniegšanas, tūristiem jāatgriežas takas sākumpunktā. Šis ir tikai viens piemērs problemātikai, kas tiks risināta ar projekta partnerības ietvaros pieejamās pieredzes un zināšanu palīdzību.

Konkrētā pārvietošanās risinājuma izvēli raksturo vairāki fakti: elektriskais velosipēds ir piemērotāks pārvietošanās līdzeklis vietās, kur ceļa infrastruktūra un reljefs apgrūtina parasta velosipēda izmantošanu; elektriskais velosipēds ir atbilstošs pārvietošanās līdzeklis, ņemot vērā tūristu un vietējo iedzīvotāju vidējo vecumu. Papildus iepriekšminētajam, elektriskie velosipēdi ir piemēroti arī tiem vietējiem iedzīvotājiem, kuri izmanto privātas automašīnas īsām distancēm.
Liels uzsvars tiks likts uz lietotāju atsauksmēm par izveidoto sistēmu, lai turpinātu pakalpojuma piedāvāšanu arī pēc projekta ieviešanas beigām.

Arī citās projekta partnervalstīs tiks testēti dažādi mobilitātes risinājumi. Piemēram, Vācijā tiks izveidota un izmēģināta reāllaika informācijas sistēma autobusam pēc pieprasījuma, savukārt Norvēģijā, līdzīgi kā Latvijā, tiks testēta elektrisko velosipēdu sistēma. Projektā iesaistījušies arī partneri no Krievijas, kuri plāno pilotprojekta laikā pievērst uzmanību ūdensceļiem kā alternatīvai un ilgstpējīgai mobilitātes infrastruktūrai.

Projektā papildus pilotiem tiks vērtētas arī vēl citas jaunas pieejas mobilitātes problēmu risināšanai lauku reģionos. Izvērtējot pieeju atbilstību konkrētās teritorijas specifikai un sasaistei ar stratēģiskajiem teritorijas attīstības mērķiem, plānots projekta gaitā gūtos secinājumus un rekomendācijas iestrādāt arī vietējos attīstības un teritorijas plānošanas dokumentos. Tas ne tikai būs ieguvums vietējām pašvaldībām, bet nodrošinās arī projekta rezultātu ilgtspēju, akcentējot ieguvumus, ko nodrošina zināšanu apmaiņa un kopīgu risinājumu attīstīšana, kas ir arī viens no starptautisku projektu galvenajiem mērķiem.

Vietējās ziņas