Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Mācāmies citādi

Laiks mainīties un īstenot mācības tā, lai skolēni spētu ne tikai iegūt zināšanas un prast tās mērķtiecīgi un atbildīgi pielietot, bet arī attīstītu vēlmi un spēju mācīties mūža garumā. Tam nepieciešama mācīšanas pieejas maiņa.

Valsts izglītības satura centrs (VISC) uzsācis projektu šī darba atbalstam, pakāpeniski ieviešot kompetenču pieeju katrā izglītības iestādē. Tās būs tālākizglītības iespējas un atbalsts visiem skolas darbiniekiem. Pastāvīgas izziņas, inovāciju kultūras veidošana. Datu un pieredzes apmaiņas sistēmu izveide un izmantošana. Atvērtība plašākas kopienas, vides ietekmei. Vadības loma, mācoties pašiem un atbalstot komandas izaugsmi.

Sadarbojas un gūst pieredzi
Mūsu skolas skolotāji regulāri organizē kopīgas stundas. Tā ir savstarpējās mācīšanās iespēja un komandas darbs. Izrādās, ka tēmu “Ak, šīs dažādās skaņas” var mācīties kopā 1. un 9.klase, 3. un 8.klase. Dabaszinībās 2. un 3.klase kopā apguva tēmas “Gaiss un degšana” un “Kurināmais”. Latviešu valodā kopā mācījās 4.un 5.klase, stundu vadīja divi skolotāji.

Skolotāji, sadarbojoties savā starpā, vada stundas ne tikai divām klasēm, bet arī vienai klasei ir divi skolotāji. Piemēram, tā apguva ģeogrāfijā un angļu valodā tēmu “Kontinentu veidošanās”, fizikā un dabaszinībās - tēmu “Skaņa”, mājsaimniecībā, angļu valodā un informātikā - tēmu “Mājoklis, tā iekārtošana”.

Skolotāji ikdienā gūst pieredzi, strādājot savā priekšmetā, bet citā vecumposmā. Mācās sadarboties ne tikai skolotāji un skolēni, bet arī bērnu vecāki. Viņi kopā ar bērniem veidoja puzurus, apguva datorprasmes.

Vieni no pirmajiem
VISC projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” mērķis ir radīt skolēniem labvēlīgus apstākļus dziļas izpratnes veicināšanai un prasmju attīstīšanai dažādos kontekstos, kā arī personības pilnveidei. Lai to realizētu, vispārējā izglītībā bērniem un jauniešiem no pusotra gada vecuma līdz vidusskolai tuvāko piecu gadu laikā tiks izstrādāts un pakāpeniski ieviests kompetenču pieejā veidots mācību saturs, galveno uzmanību pievēršot izmaiņām tieši mācību procesa organizēšanā. Profesionālās pilnveides programmās tiks izglītoti 6000 pedagogi, starp kuriem būs arī no mūsu skolas.

Piedaloties aprobācijā, skolas komandas galvenais uzdevums būs saskaņoti plānot un īstenot mācības un atbalsta pasākumus attiecīgās vecuma grupas skolēniem, ieviešot tādu pieeju mācīšanai, kuras rezultātā bērni un jaunieši iegūs 21.gadsimtā nepieciešamās zināšanas, prasmes un attieksmes. Uzsākot dalību aprobācijā, būs iespēja izvēlēties, kurai no četrām caurviju kompetenču grupām pirmajā aprobācijas gadā pievērst īpašu uzmanību - pašizziņas un pašvaldības; domāšanas un radošuma; sadarbības un līdzdalības vai digitālajai.

Šajā pavasarī un 2017./2018. mācību gadā skolas komanda attiecīgi piedalīsies mācībās tieši par šo caurviju kompetenci un mērķtiecīgi plānos savu darbu tās pēctecīgai integrācijai mācībās. Esam gandarīti, ka jau šobrīd ar savu pieredzi varam dalīties cits ar citu un citu skolu, valstu izglītības darbiniekiem.

Skola Kanaviņu kalnā