Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Pils iela būs gluda 25

Autovadītāji ar nepacietību gaida, kad Alūksnē sāks īstenot Pils ielas rekonstrukcijas projektu, kā atbalstu Alūksnes novada pašvaldība šovasar guva Eiropas Reģionālās attīstības fondā (ERAF).

Projekta “Tranzīta maršruta „Pils iela” rekonstrukcija Alūksnes pilsētā” kopsumma ir 1 484 078 lati (85 procenti ERAF finansējums – 1 261 466 lati; 12 procenti Alūk­snes novada pašvaldības – 178 089 lati; 3 procenti valsts finansējums – 44 522 lati), lai radītu komfortablu un drošu satiksmi Alūk­snes pilsētas galvenajā tranzītielā. Projektu īstenos divu gadu laikā – pašlaik ir izsludināts iepirkums tehniskā projekta izstrādei, kas taps līdz nākamajam gadam, un būvdarbu veikšanai, kas sāksies nākamgad.

Lokveida krustojuma nebūs
“Projekts paredz Pils ielu rekonstruēt 2,9 kilometru garumā esošajā platumā – no krustojuma ar Pleskavas ielu līdz krustojumam ar Rīgas ielu. Rīgas ielas krustojums tomēr nebūs lokveida, kā bija paredzēts skiču projektā, lai netraucētu tranzīta plūsmu. Bet šis krustojums tiks pārveidots, iztaisnojot Miera ielas izvadu uz Pils ielu, tomēr galvenā satiksmes plūsma paliks kā līdz šim.  Paredzēta brauktuves seguma rekonstrukcija, bet – tā kā pašlaik Pils ielas segums ir neviendabīgs, jo seguma pamatnes kvalitāte ir dažāda, tad labākajos posmos rakšanas darbi nenotiks, tur uzklās papildus asfalta kārtu, bet pārējā daļā notiks pilna rekonstrukcija,” stāsta  Alūksnes novada pašvaldības projektu vadītājs Jānis Cīmiņš. Rekonstruēs esošos un izbūvēs no jauna gājēju celiņus ar bruģa segumu, pielāgojot gājēju infrastruktūru personām ar īpašām vajadzībām. No jauna izbūvēs gājēju celiņu Pils ielas labajā pusē posmā no Brūža ielas līdz autobusu pieturai aiz “Saules” veikala. Paredzēta arī  apgaismojuma sistēmas rekonstrukcija, lietusūdens kanalizācijas sistēmas izbūve, Pils ielai piekrītošo ūdensapgādes komunikāciju rekonstrukcija, prettrokšņa stādījumu izveide, autobusu pieturvietu rekonstrukcija.


Taps tehniskais projekts
J.Cīmiņš uzsver - projekta veidošanā notika nemitīga komunikācija ar ministrijām, aģentūrām, lai konsultētos un būtu lielāka garantija projekta atbalstīšanai. “Tagad liels darbs būs jāiegulda, lai izstrādātu tehnisko projektu. Salīdzinot ar atbalstīto projektu, tajā būs nelielas izmaiņas, veicot dažādus precizējumus,” norāda J.Cīmiņš. Viņš neslēpj, ka ir saņēmis brīdinājumu par atlaišanu no darba novada pašvaldībā ar šā gada 30.septembri, un pauž nožēlu, ka pašvaldībai nevajag zinošus speciālistus. ERAF atbalstītais Pils ielas projekts paredz, ka tā vadītājs no “a līdz z” būs J.Cīmiņš, kuram ir nepieciešamā darba pieredze transporta infrastruktūras projektu vadībā – atšķirībā no pārējām divām novada domes projektu vadītājām. Pašvaldībai atlaižot viņu no darba, novadam būs jāmeklē projektu vadītājs ar analogu kvalifikāciju un papildus par to jāmaksā, lai projektu neapturētu. Alūksnes novada pašvaldības izpilddirektore Janīna Čugunova “Alūksnes Ziņām” uzsver – J.Cīmiņam ir uzteikts darbs un tas nemainīsies, tiesas lēmumu pašvaldība pārsūdzēs, bet Pils ielas projekta tālākā virzība būs Attīstības nodaļas vadības ziņā.

Komentāri 25

Pilnīgi bezjēdzīgs pasākums... priekš kam tā iela tiek rekonstruēta. Darbaspējīgie drīz visi būs ārzemēs, penšiem Vienotība kopā ar saskaņu pēc vēlēšanām noņems pensijas, tāpat nebūs par ko benzīnu nopirkt.... Labāk nu būtu domājuši, kā pamazām novadu apmežot!

pirms 9 gadiem, 2010.09.28 11:48

Pexis

Diemžēl ieliekot Pils ielas posmu aiz Rīgas ielas krusta, samazinātos projekta EER(izejot no mazākas transporta plūsmas, kur ministrija vadās pēc LVC uzskaites datiem), kas novestu pie zemāka kopējā vērtējuma un nauda vispār aizietu garām...

pirms 9 gadiem, 2010.09.27 18:20

tā nu ir

...un kā būs Pils iela līdz slimnīcai un vēl tālāk,līdz Ziemeru-Māriņkalna krustojumam(ar visu bezsakara trotuāru)??????? Šis posms arī ir tranzīta iela,jo lielā daļa fūres no Igaunijas nāk iekšā tieši pa šo posmu.Šis arī ir "braucēju kam smadzenes mājās palikušas"ātrumposms-vismaz 120km/h. Ceļu policisti pēdējo 2gadu laikā nav manīti šinī posmā.

pirms 9 gadiem, 2010.09.27 10:32

arvuha

JUS TICAT?ES NEE.TIKAI TAD KAD TA BUS TAD TICESU

pirms 9 gadiem, 2010.09.27 01:20

Pexis

West ir pilnīga taisnība. Ja vadītājam rada problēmas klusas mazpilsētas labi pārskatāms ielu krusts, tad tiesības būs nopircis...

pirms 9 gadiem, 2010.09.26 22:15

West

Štrunts ir viss - galvenais lai piķis normāls tiek uzliets un normāli var nonākt pa viņu, ir tur loks vai labāk nav, viss viens, kas māk braukt, tie arī līdz šim ir izbraukuši.

pirms 9 gadiem, 2010.09.26 21:11

ter

neviens un nekad nav skaitijis masinas Miera un Pils ielas krustojuma tapec 10 reizes intensitate ir galig garam,ari pec tiem miljoniem turbus bardaks,bet ta tacu MALENIJA!

pirms 9 gadiem, 2010.09.26 20:25

baigais sasniegums - 2 nekvalitatīvi projekti 6 gadu laikā...

pirms 9 gadiem, 2010.09.26 14:07

Malēnija gan laikam izciliem ļaužiem bagāta. Ja pat idioti spēj atklātos ERAF konkursos pa diviem projektiem izkapāt gandrīz divus miljonus, ko spētu Ivars un Andrejs! :D

pirms 9 gadiem, 2010.09.26 13:16

Eh - tad gan mums alūksniešiem vienreiz sāksies dzīve! Paši būsim savas laimes kalēji! Yesss!!!!

pirms 9 gadiem, 2010.09.26 11:48

Ivars

Piekritu Andrejam. Ar piebildi ka šim klaunam japievieno vel divi klauni kurus ka pirmos nosauca ,,intrigants,,.

pirms 9 gadiem, 2010.09.26 10:53

Pexis

Pilsēta sākas krietni pirms Rīgas ielas krusta. Gājēju pāreja nav rādītājs. Vai tad apļus būtu pirms katras gājēju pārejas jāliek, lai mašīnas sabremzējas ? Transporta un gājēju attiecības regulē satiksmes noteikumi...

pirms 9 gadiem, 2010.09.26 10:03

asd

tiesi iebraucot pilseta visiem butu jasabremzejas jo gan jau tur ari bus gajeju pareja!

pirms 9 gadiem, 2010.09.26 09:56

Pexis

Gan YoYO, gan Yes spriež diletantiski. Apļus neliek kur pagadās, bet ar pamatojumu konkrētā situācijā (transporta plūsmā). Viena no apļu galvenajām funkcijām - lielāka krustojuma caurlaidība. Rīgas ielas krustojuma aplis bremzētu galveno plūsmu(no Miera ielasun Māriņkalna puses nākošais transports būtu prioritārs pret galveno tranzītplūsmu, kas nāk no Rīgas ielas), tā panākot pretējo efektu.
Bez tam - pietiktu vienai fūrei piestāt pie apļa, kad sekojošā bremzētu kalna slīpumā. Apļa autorus ilgi neaizmirstu....

pirms 9 gadiem, 2010.09.26 09:39

YoYo

No satiksmes drošības viedokļa ,minētajās vietās, lokveida vai apļveida krustojumi būtu vajadzīgi !Šādi krustojumi ir ļoti ērti.

pirms 9 gadiem, 2010.09.25 23:23

strautiņnieks

Ja kāds saka, ka Silakrogā nevajag lokveida krustojumu, tad viņš ir galīgs lohs.
Kādreiz tur avārijas situācijas radās tik daudz, ka maz nelikās.

pirms 9 gadiem, 2010.09.25 20:53

Lokveida krustojums tur tiešām nav vajadzīgs, jo plūsma pa galveno ceļu tur ir teju 10 reizes lielāka, tādā situācijā aplis tikai bremzēs satiksmi

pirms 9 gadiem, 2010.09.25 19:28

Tiešām, pilsētas attīstību patiesībā ir bremzējuši tādi stagnāti kā melders un Cīmiņš. Atstādināt abus!

pirms 9 gadiem, 2010.09.25 19:18

Vietējās ziņas