Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Garās rindas veikalā un darbs “pīķa” stundās 5

Redakcijā esam saņēmuši lasītājas zvanu, paužot neapmierinātību ar garajām rindām “Maxima X” Alūksnes veikalā Pils ielā. Anna (vārds mainīts, sievietes personība redakcijai zināma) uzsver – kritiska situācija bija orientēšanās sacensību “Kāpa” norises laikā aizvadītās nedēļas nogalē. 

Rindas redz, bet neapkalpo

““Maximā” tad bija ļoti garas rindas. Rodas jautājums – vai kāds zina, ka Alūksnē notika Baltijas mēroga orientēšanās sacensības “Kāpa”, kas pulcēja 2000 viesus pilsētā – sportistus un viņu ģimeņu locekļus? Rindas garas, zālē darbinieki kārto plauktos preces, lai arī redz, ka pie kasēm ir garas rindas – kādēļ nevar aiziet apkalpot pircējus un tad turpināt iesākto darbu? Piektdien, 28. jūnijā, bija šedevrs – man kā alūksnietei, kura arī tobrīd stāvēja garajā rindā, bija kauns “Kāpas” dalībnieku priekšā. Pulksten 19.50 bija trīs ļoti, ļoti garas rindas pie trīs kasēm, lai gan veikalā pieejamas piecas kases, bet divās pircējus neapkalpoja,” piedzīvoto stāsta alūksniete.
Viņa uzdod jautājumus Alūksnes “Maxima X” veikala Pils ielā vadītājai Vijai Poļakovai un uzņēmuma pārstāvjiem Rīgā, kā tiek dalīti darbinieki, lai strādātu kasēs un apkalpotu pircējus? Kā tiek plānota pircēju apkalpošana stundās, kad veikalā viņu ir visvairāk? Vai veikala vadība ir informēta par datumiem, kad Alūksnē notiks lieli masu pasākumi un paredzams, ka pircēju veikalā būs krietni vairāk?

Ielej darvas pilienu
“Vēl gribētos zināt, kā darbā tiek apmācīti jaunie darbinieki? Noteikti ir periods, kurā viņiem jāapgūst preču kodi un darbs ar tiem – reāli dzīvē ilgi, ilgi meklē kodus, līdz atrod un noskenē...
Ļoti gribētos, lai šādas situācijas Alūksnes veikalos vairs neatkārtotos. Stāvot rindā, no “Kāpas” dalībniekiem dzirdēju repliku: “Alūksnē laikam nezina, ka notiek šādas apjomīgas sacensības...”
Jau šīs nedēļas nogalē Alūksnē atkal pulcēsies ļaužu masas, jo notiks skrējiens “Stirnu buks”, vēl pēc nedēļas – ūdens motosporta sacensības un pēc divām - teātru festivāls. Pilsētā atkal atbrauks daudz cilvēku!
Pašlaik ir tūrisma sezona, un Alūksne patiesi ir ļoti skaista pilsēta, šeit un novadā ir, ko redzēt, apmeklēt! Bet “Maxima” ielej darvas pilienu tajā visā...” saka alūksniete.

Trūkst darbaroku

V. Poļakova sniegt interviju atteicās. SIA “Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja Liene Dupate – Ugule skaidro – veikala darbinieki iespēju robežās mēģina sekot informācijai par lielākajiem pasākumiem pilsētā, bet problēmas sagādā darbinieku trūkums. “Tā ir problēma arī citos Latvijas veikalos. Īpaši to izjūtam vasaras mēnešos, kad izvēlas pāriet strādāt sezonas darbus, bet rudenī atgriežas darbā veikalos, jo novērtē mūsu piedāvāto bonusu sistēmu darbiniekiem. Darba spēka jautājumu risinām centralizēti visā Latvijā, pakāpeniski ieviešot jaunākās paaudzes mazumtirdzniecības tehnoloģijas,” stāsta L. Dupate – Ugule.
Viņa uzsver - jūlija vidū tas notiks arī Alūksnē. Lai atvieglotu veikala darbinieku ikdienu un mazinātu rindas, 15. jūlijā “Maxima X” veikalā Alūksnē, Pils ielā sāks uzstādīt četras pašapkalpošanās kases, kas darbu plāno uzsākt 18. jūlijā.

Būs pašapkalpošanās kases

“Pašlaik minētajā veikalā ir piecas tradicionālās kases. No 18. jūlija būs četras pašapkalpošanās kases un trīs tradicionālās. Sadarbojamies arī ar banku sektoru, piedāvājot klientiem par pirkumu maksāt ar bezkontakta tehnoloģiju, kas ļauj norēķināties par pirkumu bez pin koda ievadīšanas, tādējādi samazinot laiku, kas tiek patērēts norēķiniem ar skaidru naudu vai pin koda ievadīšanu,” saka L. Dupate – Ugule un piebilst: uzņēmums “Maxima Latvija” ne tikai finansiāli atbalsta dažādas sporta aktivitātes Latvijā, bet iespēju robežās uz pilsētai nozīmīgiem pasākumiem palielina darbinieku skaitu kasēs, Alūksnē tā būšot arī gaidāmajās brīvdienās. “Arī preču izvietošana plauktos ir viena no veikala darba organizācijas prioritātēm, jo klientiem ir svarīgi iegādāties svaigus produktus, kas pieejami plauktos,” uzsver  L. Dupate – Ugule.

Komentāri 5

Alka

Gribu piebilst, ka tas nav tikai pasākumu laikos. Tas ir katru dienu. Man bieži priekš uzņēmuma sanāk pirkt dažādas preces vairākas reizes dienā. Ja no rīta strādā vismaz 4 kases, tad ap 12,00 labi ja 2, precīzi tas pats ir 17.00, kad ir vislielākais klientu pieplūdums. Šodien strādāja ap 12 tikai viena kase, pēc ilga laika atnāca vēl pārdevēja. Nesaprotu, vai pusdienlaikus utt, nevar organizēt par 1 stundu ātrāk, vai vēlāk utt. Man šķiet, ka arī šī augstākminētā nosauktā vadītāja arī nav savā vietā, kā redzams, tad no intervijas atsakās, kas jau liecina par nemākulību un necieņu pret citiem, un kad ir redzama veikalā ir ļoti nelaipna, nikna utt.

pirms 3 mēnešiem, 2019.07.09 17:48

anrijs

"Vai kāds zina, ka Alūksnē notika Baltijas mēroga orientēšanās sacensības “Kāpa”, kas pulcēja 2000 viesus pilsētā – sportistus un viņu ģimeņu locekļus?"
- noteikti Maximas priekšniecībai ir obligāts pienākums sekot kultūras jaunumiem, bet pasākuma organizatoriem par brīdināšanu nav jādomā, jo maxima to taču "zina".

Cik Zina (Anna) zin radinieku telefona nummurus? Pamēģini iegaumēt visu sveramo un kulinārijas preču kodus, kā arī atšķirt Latvijas tomātus no Polijas utml.

Kādam viss vienmēr būs slikti.

pirms 3 mēnešiem, 2019.07.10 23:46

Čiekurs Egle

Ja Jums kaut kas nepatīk ejiet uz Maximu, iestājieties darbā un parādiet kā ir jāstrādā. Darbiniekus domājams tur vajag jebkurā laikā. Pieraduši domāt, ka veikalu darbinieki, it sevišķi lielveikalu, ir pabiras un kalpi kungiem. Kā ir, tā strādā, mēs neviens nevaram zināt konkrēta mirkļa situāciju un notikumus citu vietā. Arī tur strādā cilvēki, tādi paši kā Jūs, un arī viņiem ir savas problēmas. Cieniet citus, un vietējiem jaunu vajadzētu zināt, ka tā sauktajās "pīķa" stundās var arī mazajā Maximā to pašu visu nopirkt lielākoties. Tikai iedomīgi uzpūteņi sūdzas par kaut ko tādu, atradusies te vietējā elite, varbūt kājas arī vēl pie kases pabučot?

pirms 3 mēnešiem, 2019.07.11 13:58

Alka

Nesaprotu, par ko tā uzvilkies? Ja tu šo komentāru domāji uz mani, tad piedod, es pret pārdevējām un visiem pārējiem izturos laipni un pieklājīgi. Es tikai gribēju pateikt, ka veikala vadītājai (prieks tam viņa tur atrodas) ir jāiemācās pareizi organizēt darbinieku pārtraukumus un visu pārējo, tad arī viss atrisināsies.

pirms 3 mēnešiem, 2019.07.12 16:38

Čiekurs Egle

Nē, tas ir vispārīgi. Nav pirmā reizi, kad nākas dzirdēt cilvēkus čīkstam par to, ka jāgaida rindā un ka tak tā jāsteidzas un nevar neko paspēt nopirkt utt. Sakot, ka darbiniekie nemāk strādāt, uz to velk arī raksts. Nav jau tā, ka darbinieki, kā sagrib tā var pie kases iet pasēdēt. Un vispār uz veikalu var aizbraukt arī citā laikā, it sevišķi vietējie, tad nebūs jāklausās arī vīzdegunīgos viesos replikas par to, ka Alūksne jau nezin, ka kaut kāds stirnubuks vai vēl velns sazin kas notiek Alūksnē. Katram savs viedoklis, man, piemēram, labāk patīk saplānot savu laiku tā lai man veikala apmeklējums nesagādā kaut kādas replikas.

pirms 3 mēnešiem, 2019.07.13 00:07

Vietējās ziņas