Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Elektroskūteri iekaro arī Alūksni. Kas jāņem vērā braucējam ar elektroskūteri?


● Elektroskūterim noteikti vajadzētu būt aprīkotam ar gaismām, atstarotājiem un labām bremzēm.
● Uzmanība jāpievērš transportlīdzekļa jaudai vai ātrumam, ko tas spēj attīstīt - braukšanas ātrumam nevajadzētu būt lielākam par 25 km/h.
● Svarīga ir braukšanas ātruma izvēle, lai, veidojoties bīstamai situācijai, laikus varētu reaģēt un nobremzēt (piemēram, brīdī, kad no vārtrūmes izbrauc auto).
● Jābūt uzmanīgam, tuvojoties gājējiem, jo īpaši brīžos, ja tie var skrejriteni neredzēt, gājēji jāapbrauc ar drošu intervālu ar ātrumu, kas ir līdzīgs to iešanas ātrumam - 6 km/h.
● Skūteriem ir maza diametra riteņi, tādēļ uzbraukšana uz pat salīdzinoši nelieliem ceļa nelīdzenumiem, bedres, kanalizācijas aku vākiem un ūdens notekas var izraisīt smagu kritienu.
● Plāno maršrutu, lai pēc iespējas vairāk varētu pārvietoties pa veloinfrastruktūru, nedalot telpu ar citiem satiksmes dalībniekiem.
● Parūpējies, lai ceļu satiksmē justos droši - ķivere un cimdi ir ieteicami. Ja tavā maršrutā sanāk braukt gar brauktuves malu, iespējams, ir nepieciešami arī kāju un roku sargi.
● Esi redzams ar gaismu atstarojošiem elementiem!
● Esi prognozējams satiksmes dalībnieks! Ievēro ceļu satiksmes noteikumus un cieni citus satiksmes dalībniekus!

Ieva Bērziņa, Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) sabiedrisko attiecību speciāliste skaidro:

“Jā, elektroskūteri kļūst aizvien populārāki, un pilsētām ir jārēķinās, ka nākamajā sezonā šādu transportlīdzekļu būs aizvien vairāk. Šobrīd plāno izmaiņas Ceļu satiksmes likumā un Ceļu satiksmes noteikumos, kuros reglamentēs, kas ir elektroskūteris, kurš ar to drīkst braukt un no kāda vecuma, kur varēs ar to pārvietoties, kā arī drošības aspekti, ko vajadzēs ievērot šī transportlīdzekļa vadītājiem.
Septembrī Satiksmes ministrijā plānota atbildīgo dienestu tikšanās un diskusijas par šo tēmu. Ceram, ka jaunais regulējums stātos spēkā nākamgad pavasarī. Taču pašlaik ar elektro-skūteri atļauts braukt primāri pa veloinfrastruktūru un, netraucējot un neapdraudot gājējus, arī pa ietvi, ņemot vērā, ka veloinfrastruktūra Latvijā nav pilnībā attīstīta. Prioritāte jebkurā gadījumā būtu gājējiem.”

Vietējās ziņas