Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Diskutē par sabiedrisko transportu 5

Alūksnes novada pašvaldības Teritoriālajā komitejā pirmdien tika skatījts jautājums par sabiedriskā transporta kustību Alūksnes novadā un iespējamajām izmaiņām pēc iedzīvotāju ierosinājumiem.

Teritoriālās komitejas vadītājs, deputāts Jānis Nīkrencis norāda - izmaiņas maršrutos drīkst veikt vienreiz gadā līdz septembrim, saskaņojot to ar atbildīgajām institūcijām, tādēļ uzreiz izmaiņu nebūs, bet novadā ir izveidota darba grupa, kas pie tā strādās. Arī iedzīvotāji aicināti vērsties domē ar ierosinājumiem, kādas pārmaiņas vēl vēlētos.   

Nevar pārtērēt
”Komitejā piedalījās arī SIA “TU Vidlatauto” pārstāvji Edvīns Strickis un Guntis Kozilāns. Viņi skaidroja, ka sabiedriskā transporta pakalpojuma sniedzējiem ir iedalīta valsts kvota gadam. Ja gribam veidot jaunu reisu, tad ir jārīkojas saskaņā ar iedalīto kvotu un kāds reiss varbūt jāsamazina, bet, ja jauninājumi rada zaudējumus, tie jāsedz pašvaldībai no saviem līdzekļiem,” skaidro J.Nīkrencis. Viņš norāda – pašlaik atsevišķi Kalncempju iedzīvotāji izsaka neapmierinātību, ka nevar ērti izbraukāt pie ģimenes ārsta un uz kapsētu sakopt piederīgo atdusas vietas blakus esošajā Zeltiņu pagastā. “G.Kozilāns ir veicis rūpīgu izpēti, cik cilvēku izmantoja konkrēto maršrutu, kad tas vēl bija – tie bija tikai divi cilvēki, tādēļ maršruts saīsināts. Tagad tas vairs nekursē no Zeltiņiem līdz Kalncempjiem, kā bija agrāk, bet tikai līdz Zeltiņiem, kur apgriežas un kursē atpakaļ uz Alūksni,” stāsta J.Nīkrencis.

Ir alternatīvas
Kolberģa iedzīvotāji iesniegumā lūdza atjaunot reisu pulksten 13.05 no Alūksnes autoostas uz Kolberģi, ko arī izskatīja komitejā. J.Nīkrencis uzsver - arī tam nav ekonomiska pamatojuma, kā vien tas, ka cilvēki to vēlētos. “Turklāt pulksten 14.00 ir iespēja aizbraukt uz Kolberģi ar Zabolavas reisu, pulksten 14.30 - ar Jaseņicas reisu, tādēļ Kolberģa iedzīvotāji nevar teikt, ka viņi būtu ļoti apdalīti ar sabiedrisko transportu. Arī SIA “TU Vidlatauto” pārstāvji uzsvēra – slēdzot un samazinot reisus, tika rūpīgi analizēts, kā tas ietekmē autobusu kustību un vai cilvēkiem ir alternatīvas iespējas nokļūšanai,” saka J.Nīkrencis.
Tika izskatījs Annas pagasta iedzīvotāju iesniegums, lai autobuss “Alūksne – Balvi – Rēzekne” iebrauktu arī Annas pagasta centrā. “Arī šajā gadījumā ir alternatīvas nokļūšanas iespējas, izmantojot reģionālās nozīmes vietējo autobusu. Iedzīvotāji varbūt nav informēti, ka tālsatiksmes autobusos, kāds ir arī šis, pasažierim ir jāmaksā iekāpšanas maksa, bet tas sadārdzina biļetes cenu. Tad anneniešiem būtu jāmaksā divreiz dārgāk, nekā braucot ar reģionālās nozīmes maršruta autobusu - apšaubāmi, vai daudzi cilvēki to vēlētos,” uzsver J.Nīkrencis.

Visiem skolēniem būs taloni
Komitejā arī diskutēja par skolēnu pārvadāšanu uz Ziemeru pamatskolu. Pašlaik bērnus no Veclaicenes, kur skola slēgta, ar pašvaldības mikroautobusu nogādā uz skolām Ziemeros un Jaunlaicenē. “Ir iespēja sabiedriskā transporta skolēnu reisu, kas pašlaik kursē caur Ziemeriem, pagarināt līdz Kornetiem un aizvest visus bērnus uz skolām Jaunlaicenē un Māriņkalnā. Turklāt braukt ar sabiedrisko transportu, kad bērniem atmaksā biļetes, ir divreiz lētāk nekā vest bērnus ar pašvaldības mikroautobusu. Šajā gadījumā netiks pārtērēta arī valsts iedalītā kvota, jo reisu var pagarināt, ja pagarinājums nepārsniedz 25 procentus no reisa kopgaruma,” stāsta J.Nīkrencis.

Viņš norāda, ka pašlaik ne visos novada pagastos bērni nokļūšanai uz skolu izmanto pašvaldības apmaksātos talonus, bet ar nākamo mācību gadu visur ieviesīs talonu sistēmu. “Ne visās ģimenēs vecākiem ir nauda, ko bērnam katru dienu iedot biļetei, lai pēc tam saņemtu to atmaksu no pagasta, un ne vienmēr bērni iedoto naudu iztērē šim mērķim. Ar talonu jebkādos apstākļos ir nodrošināts, ka bērns katru dienu var nokļūt mācību iestādē,” saka J.Nīkrencis.

Komentāri 5

madāma

Paldies, ka atzīstiet savu nespēju. Var redzēt, ka Vidlatauto nav gatavs pārmaiņām! Ar tādām rupjībām cilvēkiem muti neaizbāzīsi.

pirms 10 gadiem, 2010.05.14 09:37

Bet ja godīgi

Vidlatauto tomēr ir visai neapskaužamā situācijā - cilvēki paģēr nez cik dažādus reisus, bet autoparkds ir tāds kāds viņš ir - aizvēsturiskie zviedru humpači, kuri braukā pustukši. Jaunākus, mazākus un ekonomiskākus iepirkt domājams ir problēma uzņēmumam, kas bez valsts piesildīšanas sen būtu bankrotējis. Ņemot vērā cik tie vecie lūžņi ir ekonomiski, absolūti neatmaksājas vest divus, trīs cilvēkus ar to milzīgo metāla kasti uz nez kādu miestu. Bet nē, vajag mums atsevišķu maršrutu divām pensionārēm uz kapiem (un tieši tikos, cikos gribās, jo citādi nepaspēs uz seriālu..), viens madāmai pēc darba uz mājām, viens bērniem uz skolu un no skolas un vēlreiz uz pilsētu un atpakaļ u.t.t.
Ja gribas vizināties, kad ienāk prātā, tad, lūdzu, pērciet mašīnas un tad jūs nekas neierobežos. Nav nemaz lauku cilvēki tik nabadzīgi, paņemiet zāģi rokās un ieejiet mežā... Bet šobrīd samierinieties ar to, ka vispār kaut kas vēl kustās un beidziet sapņot par Rīgas sabiedriskā transporta kustības intensitāti uz ceļa, piem. Alūksne-Pededze...

pirms 10 gadiem, 2010.05.13 18:30

No Ziemeriem

Ja man tagad, braucot no Ziemeriem uz Māriņkalnu jāmaksā 40 santīmi, cik tad man iznāks maksāt, ja autobuss kursēs vēl caur Kornetiem un Jaunlaiceni? Cikos tad skolēniem būs jāiet uz autobusu? Galīgi garām!

pirms 10 gadiem, 2010.05.13 11:20

Marta

Pirmkārt vajadzēja noņemt pilsētas autobusu, kas pirms 9 ir Kolberģi, jo tieši šajā laikā nāk garām autobuss no Mārkalnes un vēlviens no Jaseņicas, pati no rītiem braucu un neredzu šim pilsētniekam pielietojumu????? Viņi visi trīs nāk vienā laikā un pilnīgi gandrīz tukši. Bet toties vajadzētu autobusu kas ietu pēc 17.00 uz pededzes pusi, zinu daudz cilvēku, kas gribētu un varētu strādāt pilsētā, bet nevar izmantot šo iespēju, jo netiek mājās.... arī es pati kuļos kā nu protu katru reizi, no rīta nāk Jaseņica, ar to atbraucu uz pilsētu, a atpakaļ nu visādi, gan ar stopiem, gan ar kājām utt....

pirms 10 gadiem, 2010.05.13 09:58

palaidne

Es dārgāk nevēlos maksāt,- kā tas ir Nordekas autobusos, kuri skaitās tālsatiksmes, un ņem naudu no lielākajām pieturām, nevis, kur cilvēks iekāpj. Tas brauciens ir iedzīvotājiem neizdevīgi- maksāt lieku naudu, ja skaitās par iekāpšanu, bet šoferis jau nepalīdz iekāpt...Tas liek tikai iedzīvotājiem staigāt kājām un tad jau izdevīgāk braukt ar savu vai kaimiņa transportu. Nordekas un arī Vidlatauto autobusi kursē tāpēc tukši vienmēr, jo kāpēc jāmaksā nauda līdz lielākai pieturai, nevis, kurā man vajag izkāpt, tad kursējam katrs ar savu transportu, nevis dārgi pārmaksājot, kā tas ir man -2km- 0,70 santīmi ar Nordeku. Tas nav pretimnākoši iedzīvotāju vajadzībām, jo es neredzu kāpēc man ir jāpārmaksā, ja izdomātas tikai lielākās pieturas un iedzīvotāju sk. samazinās ar katru gadu.

pirms 10 gadiem, 2010.05.13 09:42

Vietējās ziņas