Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Klijas palīdz zarnām kustēties mundrāk

Graudu klijas, ko reklamē dietologi, pašas par sevi nav dikti garšīgas, taču par riebīgām tās arī nevar nosaukt.

Ne vienmēr tās var ēst, bet izmantot var arī kādā veselīgā ēdienā. Parasti veikalos ir nopērkamas kviešu graudu klijas, taču tās var būt arī citu graudu pārstrādes blakusprodukts. Galvenais kliju trumpis ir šķiedrvielas, ko organisms nepārstrādā, bet kas piesaista ūdeni. Rezultātā zarnas ir aktīvākas, labāk veidojas un transportējas zarnu saturs, mazinās aizcietējumu risks. Piesaistot dažādas kaitīgas vielas, klijas sekmē organisma attīrīšanos un mazina holesterīna līmeni. Kā jau graudu produktā, klijās ir daudz B vitamīna un minerālvielu. Ar kliju lietošanu uzturā jābūt piesardzīgiem tiem, kuriem ir gastrīts, kuņģa čūla, tās nedrīkst lietot akūtu zarnu infekciju laikā, kad jāievēro saudzējoša diēta. Pēc izveseļošanās klijas uzturā iekļauj pamazām.  Ierastākais lietošanas veids – glāze jogurta vai kefīra, kurā iemaisītas dažas karotes kliju vieglu vakariņu vai brokastu vietā. Var pievienot žāvētu augļu gabaliņus, rozīnes, riekstus. Ir kliju grauzdiņi, kliju maize, ko veselīgāk izvēlēties baltmaizes vietā kaut vai tostermaizēm. Cepot mājās smalkmaizītes, daļu miltu var aizstāt ar klijām.

Veselība