Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Dr. Aleksandrs Martinčuks: Kā atjaunot organismu pēc ziemas? 1

Pēc ziemas mūsu organismam trūkst dažādu uzturvielu un vitamīnu. Dr. Aleksandrs Martinčuks, “Herbalife” Zinātniski konsultatīvās padomes eksperts, dietologs, gastroenterologs un terapeits atzīst, ka nogurums, ko cilvēki izjūt agrā pavasarī, nav tikai viņu galvās, enerģija bieži vien tiek dabiski izsmelta tieši ziemas periodā, ko ietekmē saulesgaismas trūkums (kas rada vitamīna D trūkumu), gaismas maiņa, kas ietekmē miegu, nesabalansēts uzturs, fizisko aktivitāšu trūkums un medikamenti, kas vairāk tiek lietoti tieši gada aukstākajā laikā. Ņemot vērā to, ka pavasaris ir atnācis, ir būtiski atjaunot organisma spēkus, pārskatot savus ieradumus un ikdienas uzturu. Dr. Martinčuks ir sagatavojis vairākus ieteikumus, kas jums palīdzēs atjaunot organismu.

Sabalansēta diēta – atslēga organisma atjaunošanai

Lai atjaunotu organismu, ikdienā jālieto sabalansēts uzturs – daudz dārzeņu kas satur vitamīnus un šķiedrvielas, kā arī liesu gaļu, tofu, lēcas vai soju, kas satur daudz olbaltumvielu. Sabalansēta, vitamīniem un uzturvielām bagāta diēta nodrošina organismu ar visiem imūnsistēmu stiprinošiem vitamīniem, minerālvielām un antioksidantiem, piemēram, vitamīniem A, C, cinku un selēnu. Olbaltumvielas ir ļoti svarīgas. Ja mūsu organisms neiegūst olbaltumvielas no ikdienas uztura pietiekamā daudzumā, cieš mūsu organisms un veselība. Parasti cilvēki domā, ka viņi uzņem olbaltumvielas pietiekamā daudzumā, bet ja mēs paskatāmies uz to, kā olbaltumvielas pārstrādājas mūsu organismā, tad daudzi būtu pārsteigti, cik nepietiekamā daudzumā ikdienā mēs uzņemam olbaltumvielas. Katru dienu cilvēkam vidēji nepieciešams 1 grams olbaltumvielu uz vienu ķermeņa svara kilogramu. Viena no vislabākajām alternatīvam, kas nodrošinās pietiekamu dienā uzņemto olbaltumvielu daudzumu, ir ar olbaltumvielām bagāts un uz klīniskiem pētījumiem balstīts maltītes aizvietotājs kā “Herbalife” “Formula 1” - olbaltumvielu kokteilis, kas nodrošina sabalansētu uzturu vienā glāzē.

Noteikti jāatvadās no visiem pusfabrikātiem un trekniem ēdieniem. Savukārt tādi stimulants kā cukurs “nozog” jūsu “skaistuma enerģiju”, liekot jums izskatīties tikpat nogurušiem, kā jūs jūtaties. Jāpievērš liela uzmanība arī dienā patērētājam kofeīna daudzumam. Ja no rītiem esat iecienījuši kādu siltu dzērienu, pamēģiniet aizstāt rīta kafiju ar karstu ūdeni, kam pievienots citrons vai zāļu tēju, kas nesatur kofeīnu. Kad starp pusdienām un vakariņām (vismaz pāris stundas pēc launaga) vēlaties kaut ko garšīgu, apēdiet kādu augli. Ņemiet augļus līdzi uz darbu un turiet tos savā darba galdā. Dažas mandeles vai saulespuķu sēklas arī var palīdzēt sagaidīt pusdienas vai vakariņu laiku.

Neaizraujieties ar drastiskām dietām!

Kad nāk pavasaris, un organismam ir tik ļoti nepieciešamas dažādas uzturvielas un vitamīni, ir ļoti svarīgi neaizrauties ar drastiskām dietam. Šis ir īstais laiks, lai pievērstu uzmanību sabalansētam uzturam, kas ir atslēga labai pašsajūtai un veselībai. Drastiskas dietas neradīs labu rezultātu, bet tieši pretēji - tās radīs vēl lielāku uzturvielu trūkumu, un var pakļaut nopietniem veselības riskiem. Dr. Aleksandrs Martinčuks norāda: “Cilvēkam ir jāieklausās savā ķermenī, jo tas ir pietiekami gudrs, lai zinātu, kas tam nepieciešams. Jautājums ir, vai mēs sadzirdam tā signālus.”

Vairāk fizisko aktivitāšu un miera – jūsu prātam

Lai radītu enerģiju, jums ir jātērē enerģija, tāpēc fiziskās aktivitātes apvienojumā ar sabalansētu uzturu, ir ļoti svarīgas. Jums ir jāatrod jauni veidi, kā likt sev regulāri izkustēties. Vairāk muskuļu nozīmēs vairāk enerģijas rosinošu mitohondriju mūsu šūnās. Tas rezultējas augstākā vielmaiņas ātrumā, kas ir atbildīgs par ķermeņa svaru, kā arī  enerģiju. Atrodiet sporta aktivitātes, kas jums patīk, un liek jums justies labi: ja jums patīk skriet – skrieniet, ja jums patīk apmeklēt jogu – apmeklējiet to, ja jūs jūtaties labi pēc deju nodarbībām – dejojiet! Jāņem vērā, ka sports spēcīgi ietekmē prātu un ir viens no labākajām “zālēm” pret stresu.

Kā saglabāt prātu līdzsvarā? Dažreiz jums vienkārši uz brīdi jāpiebremzē, lai atjaunotu ķermeni un prātu. Dažas minūtes klusuma var darīt brīnumus. Jūs to varat darīt tūlīt pēc pamošanās, lai sāktu dienu ar labu noskaņojumu – jūs varat dažas minūtes atbrīvot savu prātu, koncentrējoties uz elpošanu. Tā ir lieliska ideja - paņemt pauzi pēc darba un pirms dienas atlikušā vakara.

Attīriet savu ķermeni un atpūtieties

Viens no svarīgākajiem soļiem, lai atjaunotu ķermeni pēc ziemas sezonas, ir attīrīt to. Attīriet ķermeni, dzerot daudz ūdens. Tas palīdz organismam pašattīrīties, uztur tajā nepieciešamo ūdens daudzumu, un tas ir ļoti svarīgi vielmaiņas procesiem. Parasti cilvēkam dienā nepieciešami 2 litri ūdens. Daļēji to var aizvietot ar zāļu tējām.

Pavasaris ir arī laiks, kad būtu nepieciešams atpūtināt organismu un pievērst lielāku uzmanību miegam. Cilvēkam nepieciešamas aptuveni 7 – 9 stundas miega. Šīs miera stundas ir ļoti svarīgas, lai atjaunotos organisma sistēmas un procesi. Mazāk laika miegam, un mēs apdraudam savu imūnsistēmu un nevaram pilnvērtīgi strādāt. Miegs ir ļoti svarīgs vielmaiņai, jo daudzi procesi notiek tieši tad, kad mēs guļam. “Ievērojot visus šos ieteikumus, jūsu organisms būs pateicīgs, jo tas būs attīrīts, un tam nebūs smagi jāstrādā, lai cīnītos ar toksīniem un citām kaitīgām vielām. Organisms būs labi atpūties un nodrošināts ar visām nepieciešamajām uzturvielām.”

Komentāri 1

vislabāk

jādzer šņabis un jāuzkož ķiploki ar speķi un rupjmaizi!

pirms 2 gadiem, 2016.03.21 14:30

Veselība