Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Trīs “ārkārtas” mēneši: kā sportisti pielāgojas izmaiņām un uztur sevi formā

Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju izmantojuši pašizolācijas sniegtās priekšrocības, lai vairāk pievērstos sportiskajām aktivitātēm*, taču ārkārtas situācija būtiski ietekmēja profesionālos sportistus –  atceļoties treniņiem un sacensībām, ievērojami mainījusies viņu ikdiena. Kā stāsta Latvijas jaunais šķēpmetējs Krišjānis Suntažs, kurš ar personisko rekordu pērn izcīnīja Eiropas U-20 čempionāta sudraba medaļu, viņš turpina uzturēt savu sportisko formu, radoši pieejot treniņu procesam un maksimāli improvizē, izmantojot arī viedierīču sniegtās iespējas. 


Kā stāsta vieglatlēts, situācija pasaulē arī viņam lika pielāgoties esošajai kārtībai. “Man nācās atgriezties no treniņnometnes un pavadīt 14 dienas pašizolācijā, taču no treniņiem es pilnībā atteikties nevēlējos. Piegāju tam visam radoši un trenējos mest šķēpu piemājas sētā, jo vietas par laimi tur netrūka,” tā sportists.


Pozitīvs noskaņojums efektīvam treniņamLabu fizisko un garīgo pašsajūtu svarīgi uzturēt jebkuros apstākļos. Tam piekrīt arī šķēpmetējs Krišjānis Suntažs, uzsverot, ka arī šajā laikā atpūtas brīžu bija diezgan maz:  “Šķēpa mešana nav vienkārši 800 gramu smaga rīka raidīšana iespējami tālāk – tas ir spēka, koordinācijas, tehnikas un garīgās enerģijas apvienojums. Mans treneris ir veicis atbilstošas izmaiņas treniņplānā, lai tad, kad pienāktu sacensību laiks, es un mani treniņbiedri būtu tam gatavi.” 


Tiem, kas vēl tikai sākuši piekopt fiziskās aktivitātes savā ikdienā un nevar cerēt uz profesionāla trenera palīdzību, par labu atbalstu un motivatoru treniņu uzsākšanai var kalpot viedierīces. “Mūsdienu tehnoloģiju ražotāji pielāgojuši ierīces gan profesionālu sportistu, gan iesācēju vajadzībām, lai uzsākt treniņus būtu pēc iespējas vieglāk. Piemēram, jaunais Huawei Watch GT 2e viedpulkstenis aprīkots ar 100 dažādiem treniņu režīmiem – sākot ar spēka un beidzot ar kardio treniņiem, neaizmirstot gan par tādiem tradicionāliem sporta veidiem kā skriešana un riteņbraukšana, gan  tādām mūsdienīgām aktivitātēm kā joga un skeitbords,” stāsta Huawei produktu apmācību vadītājs Latvijā Aleksandrs Jekimovs.


Arī jaunais sportists K. Suntažs iesaka nenolaist rokas, sevi pozitīvi noskaņot un turpināt ierastos treniņus, cik nu apstākļi to ļauj. “Nenoliedzu, ka ir brīži, kad treniņa laikā pietrūkst koncentrēšanās spējas – tad parasti uzlieku fonā AC/DC mūziku, kas palīdz strādāt ar maksimālu atdevi.”


Tavs jaunais, viedais treniņbiedrs

Lai sportiskās aktivitātes nestu rezultātus, nepieciešams sekot līdzi gan savai veselībai, gan sīkākajām treniņa izpildes detaļām. Daloties savā pieredzē, šķēpmetējs Krišjānis Suntažs stāsta: “Ar treneri visbiežāk izmantojam viedtālruņa kameras funkciju Slow motion, lai analizētu metienu tehnisko izpildījumu. Tas dod iespēju saskatīt būtiskas detaļas, kuras ne vienmēr iespējams uzķert metiena reāllaikā”. Viņaprāt, arī viedpulksteņi var kalpot par lielisku treniņu rīku: “Sportistiem ļoti svarīgas ir tieši pulsa mērīšanas un miega kvalitātes uzlabošanas funkcijas. Attīstoties, mūsdienu tehnoloģijas tagad kļuvušas par sportistu palīgiem visas diennakts garumā, jo augsta līmeņa sportā ir būtiski pievērst uzmanību pat vissīkākajām detaļām.”


Kā stāsta Huawei produktu apmācību vadītājs A. Jekimovs, mūsdienu viedpulksteņi tagad spēj ne vien apkopot datus par treniņu intenstitāti un ķermenim nepieciešamo atpūtas laiku, bet arī monitorēt visdažādākos lietotāja veselības aspektus. “Pateicoties 2 nedēļu ilgajam Watch GT 2e baterijas darbības laikam, lietotājs var būt drošs, ka viedpulkstenis sniegs atbalstu pat visgarāko un intensīvāko treniņu laikā. Turklāt jaunākais Huawei viedpulksteņu modelis mēra skābekļa līmeni asinīs (SpO2), kas treniņu laikā var palīdzēt izvairīties no reiboņiem un noguruma. Vienlīdz noderīga ikvienam būs arī TruSleep 2.0 funkcija, kas miega laikā analizē tādus datus kā, piemēram, elpošanas intervāli un dziļā miega ilgums, un pēc tam sniedz personalizētus ieteikumus miega kvalitātes uzlabošanai,” par viedpulksteņa funkcijām stāsta A. Jekimovs.


Jaunais Latvijas šķēpmetējs Krišjānis Suntažs ir pārliecināts, ka cilvēki, kas nodarbojas ar jaunradi – sportu, mākslu un izglītību – vienmēr spēs būt pašpietiekami un laimīgi.

*Aptauja, pēc tehnoloģiju uzņēmuma “Huawei” pasūtījuma, veikta sadarbībā ar pētījumu kompāniju “Rait Group” 2020. gada aprīlī un tajā piedalījās 359 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 35 gadiem.

Sports