Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Olimpiādes uzdevumus risina interneta vidē 4

Šogad novadu un pilsētu olimpiāde fizikā notika tiešsaistes formā, kas ir pirmā šāda veida olimpiāde Latvijas vēsturē. Olimpiādei pieteicās vairāk nekā divi tūkstoši 9. – 12.klašu skolēnu, arī Alūksnes un Apes novadu pārstāvji.

Alūksnes novada pašvaldības Izglītības pārvaldes metodiķe Vera Zučika atklāj, ka tiešsaistes olimpiāde ir Valsts izglītības satura centra sadarbībā ar Latvijas Universitātes Fizikas un matemātikas fakultāti īstenotais pilotprojekts. Tas paredz uzdevumu risināšanu interneta vidē, nodrošinot vienādus vērtēšanas kritērijus un izslēdzot atrisinājumu interpretācijas iespējas.

No Alūksnes un Apes novadiem olimpiādei pieteicās gandrīz 20 skolēnu, kas pārstāvēja Ernsta Glika Alūksnes Valsts ģimnāziju, Ojāra Vācieša Gaujienas vidusskolu, Mālupes, Sikšņu un Strautiņu pamatskolas. Starp viņiem bija Alvis Epners, Haralds Ulass un Mārtiņš Sūna, kas mācās ģimnāzijas 12.a klasē. Jaunieši atklāj, ka viņiem pašiem vajadzējis pieteikties olimpiādei. Tiklīdz tas izdarīts, saņemts lietotājvārds un parole. Ar to starpniecību jaunieši varēja pildīt treniņuzdevumus, ko, līdzīgi kā olimpiādes uzdevumus, piedāvāja Fizikas un matemātikas fakultāte. “Iepriekš mēs kopā ar skolotāju meklējām uzdevumus – pārskatījām iepriekšējo gadu olimpiāžu un eksāmenu saturu, kā arī lasījām papildu literatūru,” stāsta Mārtiņš.
Alvis gan saka, ka vieglāk gatavoties olimpiādei bijis kopā ar skolotāju, nevis individuāli. “Ja radās kāds jautājums, varēja vērsties pie skolotājas. Tagad atbildes nācās meklēt pašiem, kas prasīja daudz vairāk laika. “Tiesa, atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, šoreiz jaunieši pēc treniņuzdevumiem varēja apjaust, kas un cik daudz no viņiem tiks prasīts. Savukārt olimpiādes laikā pietrūka iespēju veikt piezīmes uz papīra. “Ja uzdevumi ir uz papīra, tu vari papildināt tos ar savām piezīmēm, tas palīdz koncentrēties,” saka Alvis, kuram piekrīt arī pārējie jaunieši.

To, ka tiešsaistes formai ir savi mīnusi, nenoliedz arī V.Zučika. “Tas prasa lielākus cilvēku resursus un vairāk ieguldītā darba,” viņa atzīst. Olimpiāde notikusi divās datorklasēs, kur par tehnisko pusi rūpējušies skolotāji Ainārs Zučiks un Vilnis Kopmanis. Ieguldītā darba dēļ V.Zučika pieļauj, ka arī turpmāk olimpiādes tiešsaistē varēs notikt tikai atsevišķos priekšmetos. Alūk­snes un Apes novadu skolēni gatavojas startēt arī latviešu valodas un literatūras, svešvalodu, matemātikas, ķīmijas, bioloģijas, ģeogrāfijas, ekonomikas un vēstures olimpiādē.

Komentāri 4

Olimps

Bet kā tika kontrolēts vai blakus nesēž skolotājs un nepalīdz risināt uzdevumus?

pirms 6 gadiem, 2012.01.31 08:44

Skolu ziņas