Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Noskaidrotas zinošākās “eXperiments” komandas

Pēc vairāk nekā mēneša garas intensīvas uzdevumu risināšanas skolēnu erudīcijas konkursā “eXperiments” noslēgusies otrā atlases kārta. Neklātienes finālā piedalīsies tikai 30 no 194 Latvijas 8. un 9. klašu skolēnu komandām. Vidzemes reģionu pārstāvēs piecas komandas, tostarp Sikšņu pamatskolas komanda „Atomi123”.

Pēc neklātienes izšķirošās kārtas būs zināma tikai viena katra reģiona komanda, kas dosies aizstāvēt savu godu un mērosies zināšanās LNT tiešraidē maija sākumā, lai iegūtu 2012. gada erudītu titulu un galveno balvu – ceļojumu uz kādu saulainu zemi. Zināšanu cīņa notiks starp Rīgas, Kurzemes, Zemgales, Latgales, Vidzemes reģiona un Rīgas pilsētas komandām, informē Inga Cīrule, konkursa “eXperiments” koordinatore.

Līdz šim skolēni ir atbildējuši uz divdesmit “Iesildīšanās testa” jautājumiem un darbojušies “Eksperimentālajā izaicinājumā” - sagatavojot paši savus fizikas, enerģētikas un elektrodrošības uzdevumus, kā arī atrisinot 127 ekspertu un konkurentu sarūpētos uzdevumus. Sāncensība par iekļūšanu neklātienes noslēdzošajā kārtā ritēja spraigi un intriģējoši, tikai daži punkti noteica vai komanda kvalificēsies nākamajai konkursa kārtai. Turklāt konkursa noteikumi bija stingri un komplicēti, nākamajā kārtā varēja iekļūt tikai tās komandas, kurām bija visaugstākais punktu skaits un kuras bija ieguvušas apstiprinājumu pašu sagatavotajam uzdevumam.

Tagad ir sākusies konkursa nākamā kārta jeb neklātienes fināls, kas risināsies līdz pat 2. aprīlim. Tā laikā dalībnieki varēs parādīt savas prasmes, potenciālu un talantus. Komandu uzdevums būs atrast atbildes uz teorētiski un praktiski risināmiem uzdevumiem, kā arī izpaust savu radošo enerģiju un izdomāt veidu, kā tradicionālas un klasiskas profesijas padarīt daudz modernākas un inovatīvākas.

Skolu ziņas