Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Apņemas mācīties labāk

Sikšņu pamatskolā Apes novadā mācību gada otrā puse iesākusies rosīgi. Jau pirmajās nedēļās, atgriežoties skolas solā pēc brīvdienām, skolēni nodevušies projektu izstrādei, piedalās interesantos skolas pasākumos un piesaka dalību dažādos valsts līmeņa konkursos.

Sikšņu skolas 9.klase ir pirmā klase Latvijā, kas pieteikusi savu dalību laikraksta “Diena” un skolvadības sistēmas “E-klase” konkursam “Mēs varam labāk!”. Tas nozīmē, ka šie skolēni apņēmušies uzlabot sekmes visos mācību priekšmetos, salīdzinot ar mācību gada pirmo cēlienu. Ar mācībām 9. klases skolēniem Ralfam Ābelītim, Aivaram Brīdiņam, Zandai Sokolovai, Paulai Madarai Čuhlo, Mārcim Nīmanim, Jānim Ozoliņam, Mikam Bērziņam un Rēzijai Elstiņai nekad nav bijušas problēmas. Viņu vidējā atzīme ir 6,5 balles.

Konkursam jauniešus pamudinājusi pieteikties klases audzinātāja Zaiga Ažubele. “Mums patīk piedalīties konkursos un pierādīt sevi. Tā kā arī šis konkurss likās pa spēkam, tad nolēmām pieteikties. Lai gan 9.klasē tik un tā ir jāmācās labāk nekā citus gadus, tomēr konkurss ir papildu stimuls. Tas neuzliek nekādus pienākumus, bet gan motivē,” stāsta Mārcis. Par priekšmetiem, kuri varētu sagādāt problēmas, jauniešiem domas dalās. Kādam grūtības varētu būt matemātikā, kādam angļu un krievu valodā, bet kādam latviešu valodā un vēsturē.  

Skolotāja Z.Ažubele stāsta, ka viņas audzināmajiem bērniem dalība visdažādākajos konkursos ir ierasta, un bez sekmju uzlabošanas konkursa pēdējā mācību gadā viņi arī apņēmušies piedalīties “Eksperimentā”. “Mārcim un Zandai vidējā atzīme ir virs 8 ballēm, bet četriem skolēniem – virs 6 ballēm. Domāju, ka vieglāk mērķi būs sasniegt tiem, kam pirmajā pusgadā atzīmes bija zemākas. Klase par pašmērķi izvirzījusi vidējo atzīmi 7 balles,” stāsta audzinātāja. Jauniešus viņa raksturo kā aktīvus, draudzīgus un arī godkārīgus, lielas personības un individualitātes. Viņi skolā uzņēmušies organizēt pasākumus, rūpējas par skolas avīzi un organizē skolas līdzpārvaldes darbu.

Mācību gada otrajā nedēļā skolās norisinājusies projektu nedēļa. “Tā kā esam ekoskolas programmā, tad visi izstrādātie projekti bija saistīti ar programmas izvirzīto gada tēmu – klimata pārmaiņas. Skolēni pētīja atkritumu šķirošanu un pārstrādi, mūsu katra ietekmi uz CO2, pētīja pārtiku, apģērba izmantošanas iespējas, mērija nokrišņu skābumu. Tāpat arī izstrādāja projektus par elektrības un apkures taupīšanu mājās. Jaunākie skolēni mērīja temperatūru dažādās vietās un izzināja, kā katliņā ātrāk uzvārīt ūdeni. Tēmas bija interesantas. Sākumskolas klases strādāja grupu projektu, bet pārējiem darbs pie projektiem bija individuāls,” stāsta skolas direktore Una Reķe. Projektu nedēļas noslēgumā skolā viesojās ekoskolas klimata pārmaiņu programma, kurā skolēnus rosināja domāt par to un mācīja dzīvot labāk, lai klimatu tik ļoti neietekmētu.

Savukārt februāris iesākās ar Sveču dienas atzīmēšanu. “Skolā bija sveču izstāde, bērni lēja sveces, pildīja uzdevumus un noslēgumā mielojās ar pašu gatavotu putru, kas izvērtās par īpašu piedzīvojumu. Ikdienā bērni nelabprāt ēd putru ar speķi, bet pasākuma laikā visi sēdās pie garā saimes galda, čaloja un ēda putru,” stāsta skolotāja Vija Marija Būda.

Skolu ziņas