Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Latvijas iedzīvotāji internetā visbiežāk pērk skaistumkopšanas un modes preces

Latvijas iedzīvotāji internetā visbiežāk iegādājas preces skaistumkopšanai un veselībai, kā arī modes un atpūtas preces, liecina DPD grupas veiktā ikgadējā aptauja par eiropiešu tiešsaistes iepirkšanās paradumiem. Tikmēr Latvijā līdz 45% pieaudzis to pircēju skaits, kuri internetā iepērkas katru mēnesi.

Tiešsaistē veiktie pirkumi pērn veidoja 7,3% no kopējā Latvijas iedzīvotāju pirkumu daudzuma, kas ir zem Eiropas vidējā rādītāja (11,5%). Salīdzinot ar pētījuma datiem gadu iepriekš, Latvijā līdz 45% palielinājies to pircēju skaits, kuri internetā iepērkas regulāri jeb vismaz reizi mēnesī. Iedzīvotāji tiešsaistē visbiežāk iegādājušies preces skaistumkopšanai un veselībai, modes un atpūtas preces, kā arī augsto tehnoloģiju ierīces un elektroniku. Būtisks kāpums vērojams interjera preču un mēbeļu iegādes apjomiem internetā, bet sarukums – rotaļlietu pirkšanai.

No visiem Latvijas iedzīvotāju tiešsaistes pirkumiem 28% ir veikti ārzemju interneta veikalos (vidējais rādītājs Eiropā – 19%). Pārrobežu pirkumi galvenokārt veikti Ķīnas iepirkšanās vietnēs, bet iecienīti ir arī Apvienotās Karalistes un ASV tiešsaistes veikali. Populārākā ierīce pirkumu veikšanai internetā Latvijas iedzīvotāju vidū ir portatīvais dators, tam seko viedtālrunis, kura izmantošanas biežums ir būtiski pieaudzis, salīdzinot ar gadu iepriekš. Viedtālruni pirkumiem īpaši aktīvi izmanto tā dēvētā millenium paaudze, kā arī regulārie pircēji.

“Lai gan no vietējā tirgus viedokļa tiešsaistes tirdzniecības apjomi šķiet uzņēmuši augstus apgriezienus, pētījuma rezultāti liecina, ka e-komercijai Latvijā ir liels izaugsmes potenciāls. Tiešsaistē veikto pirkumu īpatsvars joprojām ir viens no zemākajiem Eiropas valstu vidū. Tāpat salīdzinoši pieticīgs ir cilvēku skaits, kuri internetā iepērkas vairāk nekā reizi mēnesī, turklāt liela daļa pirkumu tiek veikti ārzemju interneta veikalos,” atzīmē Jānis Grants, “DPD Latvija” valdes priekšsēdētājs. “Attiecīgi pašmāju uzņēmumiem tas paver virkni jaunu iespēju biznesa attīstībai. Īpaši augsts izaugsmes potenciāls tiešsaistes tirdzniecībā gan šobrīd, gan nākamajos gados būs tādām preču grupām kā apģērbam un apaviem, pārtikai un dzērieniem, kā arī sporta precēm un grāmatām.”

Latvijā būtiski pieaudzis ir iedzīvotāju skaits, kuri savus pirkumus izvēlas piegādāt uz dažādām tirdzniecības un pakalpojumu saņemšanas vietām, tajā skaitā degvielas uzpildes stacijām. Kāpusi ir arī automatizēto terminālu jeb paku skapju popularitāte, kuros sūtījumu var saņemt izvēlētajā laikā un vietā, savukārt nedaudz sarucis pircēju skaits, kuri priekšroku dod piegādei mājās. Vienlaikus augsta ir iedzīvotāju interese par tādiem jauniem piegāžu pakalpojumiem kā piegādi tajā pašā dienā un iespējām mainīt sūtījuma piegādes laiku.

Aptauju DPD grupa sadarbībā ar pētījumu kompāniju Kantar TNS veica 22 Eiropas valstīs 2018. gadā, aptaujājot vairāk nekā 24 300 respondentus. Latvijā kopumā aptaujāti 873 respondenti.

Izklaide