Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Jāņos strauji palielinājusies gaļas pārdošana, īpaši strauji audzis pieprasījums pēc vārītās desas

Jāņos Latvijā gandrīz katru gadu tradicionāli pieaug ne tikai alus, bet arī citu produktu, tajā skaitā gaļas, patēriņš. Līgotāji joprojām daudz cep šašliku un cepamās desiņas, taču šogad gaļas ražotāji novēroja negaidīti augstu pircēju pieprasījuma "sprādzienu" vārītajai desai.
"Izskatās, ka šī gada jūnijā un šajos Jāņos esam sasnieguši jaunu gaļas produktu pārdošanas rekordu. Mēs gaidījām labus rezultātus, taču vārītās desas pārdošanas apjomu pieaugums, kas bija par 15 procentiem lielāks nekā pagājušā gada jūnijā, jāatzīmē īpaši," saka gaļas ražošanas uzņēmuma "HKScan Latvia" pārdošanas direktors Heino Lapiņš.

Viņš pieļauj, ka cilvēki svētku laikā ir gatavojuši daudz tādu svētku ēdienu kā aukstās zupas un salāti, ieskaitot latviešiem tradicionālo rasolu, kas nav iedomājams bez vārītās desas.

Šogad, klājot svētku galdus, patērētāji ir devuši priekšroku augstākas kvalitātes un arī cenas vārītajām desām, piemēram, doktora desai, kas netieši liecina par iedzīvotāju pirktspējas pieaugumu.

Vēl lielāks pieaugums svētkos ir bijis tādai produktu grupai kā šķēlēs sagrieztiem produktiem. Salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo posmu, to patēriņš ir palielinājies par 35%.

Šīs tendences liecina, ka Latvijā cilvēki, pieaugot pirktspējai, uzturā aizvien vairāk lieto gaļu un viņu uztura struktūra kļūst aizvien līdzīgāka Centrāleiropas valstu iedzīvotājiem.

Izklaide