Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Aizsaluša auto loga lielākais bieds - skrāpis

Gada tumšajā laikā, kad laba redzamība ir īpaši būtiska, daudzi auto īpašnieki, cenšoties notīrīt aizsalušus logus, aiz nezināšanas vai neapdomības panāk gluži pretēju efektu, saka "Domenikss" tehniskais direktors Normunds Tarkšs.

Ziema ir gadalaiks, kas visvairāk nodara pāri automašīnām: Latvijas ielas un ceļus lielākoties klāj dubļi, ko rada sāls, ūdens un smilšu sajaukums; tas viss neizbēgami nonāk uz auto ritošās daļas un virsbūves, kur par šī "pārklājuma" noturību parūpējas sals. No tā neizbēgt arī automašīnas logiem.

Nelietot logiem ledus skrāpi
Ziemā ar ar sniegu uz mašīnas vairums īpašnieku veiksmīgi tiek galā, izmantojot sniega slotiņu, ar aizsalušiem logiem nav tik vienkārši.
„Kā parasti var novērot, kamēr automašīna silst ar ieslēgtu dzinēju, tās īpašnieks ar lielu centību cenšas nokasīt no logiem ledu, izmantojot sniega slotiņas otru galu, kas aprīkots ar skrāpi. Tā ir vislielākā kļūda, ko pieļauj vairums auto īpašnieku. Kopā ar ledu pie stiklu virsmas ir piesaluši smilšu graudiņi no netīrā ūdens, kas braukšanas laikā nokļūst uz automašīnas virsbūves. Un tad nu iznāk, ka ledusskrāpja cietā virsma kopā ar smiltīm veido kārtīgu "smilšpapīru", kas skrāpējot atstāj neizdzēšamas pēdas uz automašīnas logu stikliem, galvenokārt uz vējstikla," skaidro Tarkšs.

Pārlieku centīga logu tīrīšana var būt bīstama

Sīkie skrāpējumi stiklā stipri ierobežo redzamību braukšanas laikā. To varbūt nepamanīsiet, braucot diennakts gaišajā laikā labos laika apstākļos, bet, tiklīdz sāk krēslot vai iestājas tumsa, turklāt līst vai snieg, saskrāpētais vējstikls pretimbraucošā automobiļa lukturu staros vizuļo visās varavīksnes krāsās un redzamība samazinās par 50-60%.

Šādā gadījumā jāsāk nopietni bažīties ne tikai par estētisko aspektu, bet arī par braukšanas drošību, norāda SIA "Domenikss" tehniskais direktors. Viņš stāsta par vēl kādu bīstamu kļūdu: „Nekad nemēģiniet atkausēt sasalušu stiklu ar karstu ūdeni, jo krasā temperatūras maiņa var novest pie vēl pamatīgākiem stikla bojājumiem - tas var vienkārši saplaisāt."

Kā rūpēties par logiem, tos nebojājot

Ko darīt, lai maksimāli izvairītos no brutālas logu tīrīšanas sekām? „Var, protams, sēdēt mašīnā, sildīt salonu un gaidīt, līdz ledus uz stikla izkusīs, pateicoties no salona plūstošajam siltumam. Tomēr efektīvāk būs lietot lietot speciālus logu atkausēšanas un atledošanas līdzekļus, kas pieejami gandrīz visos degvielas uzpildes staciju veikalos, kā arī auto piederumu stendos lielveikalu saimniecības preču nodaļās," iesaka Tarkšs.

Logu atkausēšanas līdzekļi ir aerosoli, kas jāizsmidzina uz aizsalušā loga. Pēc dažām minūtēm ledu no stikla varēs viegli noslaucīt ar mīkstu sniega slotiņu, nebojājot stikla spoguļvirsmu. Turklāt tas ietaupīs laiku rīta steigā, jo būs krietni ātrāk un iedarbīgāk nekā kasīt piesalušo ledu ar skrāpi.

Izklaide