Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

8. marta fenomens - izpērk smaržas!

Interneta veikala 220.lv apkopotā informācija liecina, ka, gaidot Starptautisko Sieviešu dienu, būtiski aug pieprasījums pēc smaržām. Ja 2018. gadā, atzīmējot 8. martu, smaržu pārdošanas apjomi auga par 68%, tad šogad tiek prognozēts, ka pircēju pieprasījums būs vēl lielāks. Turklāt ir novērota īpaši liela interese par nišas zīmolu aromātiem.

Lai arī Sieviešu dienas neatņemama sastāvdaļa ir ziedi, pircēju paradumu tendences liecina, ka tiek domāts arī par citām dāvanām, lai iepriecinātu dāmas, un viena no tādām izvēlēm ir smaržas. Pēc interneta veikala 220.lv apkopotās informācijas, augsts pieprasījums tiek novērots nišas zīmolu aromātiem, piemēram, Mancera, House of Sillage, Etat Libre d`Orange, Tiziana Terenzi, Parfums de Marly un Frederic Malle.

“Nenoliedzami smaržas ir viena no pirktākajām dāvanām visa gada garumā, bet arī šajā kategorijā ir vērojams izteikts pīķa laiks. Viens no tādiem ir 8. marts, kas tradicionāli ir viens no spilgtākajiem notikumiem pavasara sezonā, tādējādi apliecinot, ka šie svētki joprojām tiek aktīvi atzīmēti. Jāatzīst, ka kopumā, reaģējot uz augsto pieprasījumu pēc smaržām, kategorijas sortiments šogad ir palielināts par vienu trešdaļu, salīdzinot ar 2018. gadu,” informē 220.lv izpilddirektors Raimondas Žilēnas.

Analizējot pieprasītākos smaržu zīmolus, ne tikai Sieviešu dienas kontekstā, bet kopumā populāri kļūst izmeklēti jeb nišas aromāti. Saskaņā ar 220.lv datiem, 2018.gadā Latvijā nišas kategorijas smaržas veidoja vairāk nekā 10% no kopējā smaržu kategorijas pārdotā apjoma, iezīmējot stabilu izaugsmes tendenci, savukārt Lietuvā un Igaunijā ir novērots vēl lielāks pieprasījums pēc nišas zīmoliem, attiecīgi 70% un 20%.

R. Žilēnas arī atklāj, ka ik gadu mainās pircēju paradumi un šogad viens no tiem ir smaržu komplektu iegāde. “Pircēji ir secinājuši, ka izdevīgāk ir iegādāties preču komplektus, jo tādējādi tiek ietaupīti līdzekļi, kā arī palielināts prieks dāvanas saņēmējam. Piemēram, salīdzinot 2017. un 2018. gadu, dāvanu komplektu pārdošanas apjomi ir auguši par 20%, un jau tagad tiek prognozēts, ka šogad pārdošanas apjomi būs vēl augstāki.”

Pieprasītāko zīmolu vidū kā pircēju absolūtais favorīts izceļas Victoria Secret, kas piesaista gan ar savu aromātu buķeti, gan zīmola prestižu un pievilcīgo cenu.

Izklaide