Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Projekta “Skolēnu atskaitīšana no skolas: arī viens ir daudz!” trīs gadu darbs

Skolas priekšlaicīga pārtraukšana ir daudzpusīga un sarežģīta problēma, ko izraisa dažādu notikumu virknējums. Tas ir saistīts ar personiskiem, sociāliem, ekonomiskiem, izglītojošiem vai ar ģimeni saistītiem iemesliem. Skolām ir svarīga nozīme, novēršot skolas priekšlaicīgu pamešanu, bet tās nevar un nedrīkst strādāt atsevišķi. Nepilngadīgo skolēnu atskaitīšanas skaita samazināšana var palīdzēt jauniešu integrācijā darba tirgū, kā arī palīdzēt pārvarēt nabadzības ciklu, kas noved pie pārāk daudzu jauniešu sociālās atstumtības.
Šajā projektā “Skolēnu atskaitīšana no skolas: arī viens ir daudz!” (“High School Drop Outs: One is Too Many”) vispārizglītojošās skolas no visas Eiropas veidoja stratēģiskas partnerattiecības un sadarbojās, lai risinātu šo problēmu zināšanu līmenī: analizējot problēmu un uzlabojot izglītības atmosfēru, sociālās aktivitātes, skolēns - skolotājs, skolēns - skola, skolēnu sabiedrība, skolēnu vecāki, vecāku un skolas attiecības.
Projekta galvenais mērķis bija atrast jaunas metodes, lai palielinātu motivāciju un radītu vairāk atbalstošu skolu vidi, lai samazinātu skolēnu aiziešanu no skolas.
Projekta aktivitātes ietvēra informācijas apmaiņu, piemēru modeļu apmaiņu un analīzi, salīdzinot tos un pielāgojot katra partnera darbībai un videi. Mūsu projektu aktivitātes bija vērstas uz priekšlaicīgas mācību pamešanas mazināšanu, radot apstākļus veiksmīgām mācībām visiem skolēniem. Skolēniem jājūtas ērti un atbalstīti, jājūtas piederīgi savai izglītībai un jāiesaistās savas skolas dzīvē. Tas ir svarīgi gan emocionālajai, gan sociālajai un izglītības jomai skolēna attīstībā un iestādes vispārējā pārvaldībā. Veiksmīgas mācīšanās nosacījums skolotājiem - jāpalielina viņu kā mācīšanās veicinātāju loma. Viņiem ir nepieciešama autonomija, laiks un vieta inovācijai, komandas darbam, atgriezeniskai saziņai, pašrefleksijai un novērtēšanai. Skolotājiem ir nepieciešamība paplašināt profesionālās pilnveides iespējas.
Mēs galvenokārt koncentrējāmies uz skolēniem ar mazākām iespējām, lai nodrošinātu viņiem trūkstošās iespējas, kuras līdz šim izglītības sistēmā nav piedāvātas. Tātad mūsu mērķa grupa bija skolēni, kuri ir pakļauti iespējamajam riskam pamest skolu. Mēs iekļāvām arī skolēnu vecākus, kuri pakļauti riskam pamest mācības, un skolotājus, kuriem vajadzēja norādījumus par metodēm, kā sadarboties ar šādiem skolēniem.
Ilgtermiņā mēs centīsimies izplatīt projektu visiem saistītajiem cilvēkiem un organizācijām, kas piedalās skolēnu izglītības un sociālajā dzīvē. Tie ir skolotāji, ģimenes, vienaudži, citas organizācijas, kas veic tādas pašas darbības, vietējās skolas katrā partneru skolas teritorijā, vietējās pašvaldības, Eiropas iestādes, izmantojot Eiropas partnerus, valsts un plašāka mūžizglītības kopiena, lēmumu pieņēmēji vietējā, reģionālā, valsts un Eiropas līmenī. Mēs ticam, ka, izmantojot izplatīšanas pasākumus, mūsu projekta rezultātiem būs ilgtermiņa ietekme uz ekonomiku un sabiedrību. Projekts ir atspoguļots daudzos vietējos medijos, gan ārpus Latvijas.
 Ar to var iepazīties vairākās mājaslapās: http://oneistoomany.net/, https://live.etwinning.net/projects/project/111598,  ://oneistoomanyaluksne.blogspot.com/

Skola Kanaviņu kalnā