Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Aptauja: 53% Latvijas iedzīvotāju priekšroku dod videi draudzīgiem zīmoliem

Ikdienā izvēloties preces un pakalpojumus, 53% Latvijas iedzīvotāju priekšroku dod zīmoliem, kuri saudzē vidi, liecina AS "Latvijas Zaļais punkts" veiktā aptauja. Atbilstoši aptaujas rezultātiem, vairums Latvijas iedzīvotāju iepērkoties novērtē gan to, vai zīmols saudzē vidi, gan arī to, vai tas atbalsta dažādas "zaļās" iniciatīvas - vairāk nekā puse jeb 56% aptaujāto atzinuši, ka labprātāk izvēlas tos zīmolus, kuri iestājas par tīru vidi. Savukārt 51% aptaujāto atzīmēja, ka neiegādātos preces, kuru ražošanas procesā tiek piesārņota vide.

Vienlaikus, pieaugot labklājības līmenim, vismaz katrs trešais aptaujātais jeb 39% ir gatavi maksāt vairāk par precēm, kuru iepakojumus var pārstrādāt vai lietot atkārtoti, bet 62% ir gatavi maksāt vairāk par produktiem, kuru saturā visas izejvielas ir dabiskas.

Salīdzinot aptaujas rezultātus ar 2016.gadā iegūtajiem datiem, Latvijā aizvien vairāk cilvēku domā par vidi arī saimniekojot savā mājoklī. Pērn līdz 82% pieaudzis to iedzīvotāju īpatsvars, kas uzskata, ka šķirot atkritumus ir svarīgi, bet 53% atzīst, ka viņu mājsaimniecībā to dara. Tāpat 66% cenšas taupīt dabas resursus - atkārtoti izmanto iepirkumu maisiņus, izvēlas tādus produktus, kuriem ir pēc iespējas mazāk iepakojuma u.tml.

"Latvijas Zaļā punkta" direktors Kaspars Zakulis sacīja, ka iedzīvotāju attieksme pret zīmoliem, iepērkoties vai izvēloties pakalpojumus, liecina, ka pieprasījums pēc videi draudzīgiem pakalpojumiem un produktiem aug. "To apstiprina arī veiktā izpēte - 44% Latvijas iedzīvotāju pievērš uzmanību tam, vai uz iepakojuma ir "Zaļā punkta" preču zīme, kas norāda uz ražotāja rūpēm par iepakojuma atkārtotu pārstrādi," uzsvēra Zakulis.

Mazumtirdzniecības veikalu tīkla SIA "Maxima Latvija" operacionālā vadītāja Kristīne Āboltiņa atzīmēja, ka ikdienā "Maxima" veikalu pircēju vidū novērojams, ka tie ar katru gadu kļūst arvien atbildīgāki pret dabu. "Konteineros pie "Maxima" veikaliem palielinās šķiroto atkritumu daudzums, kā arī biežāk var manīt, ka iedzīvotāji plastmasas maisiņu vietā izvēlas auduma maisiņus, ko var lietot vairākas reizes. Savukārt tiem pircējiem, kuriem vēl aizvien ērtāk ir izvēlēties polietilēna maisiņus pie kasēm, piedāvājam maisiņus ar EPI piedevu, kas ļauj maisiņiem vidē sadalīties ātrāk," norādīja Āboltiņa.

"Latvijas Zaļā punkta" aptauja veikta 2017.gada jūlijā, un tajā piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Latvijas ziņas