Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Apes novadā – divas elektrouzlādes stacijas


Arī Apes novadā izveidotas divas auto elektrouzlādes stacijas, ko Ceļu satiksmes un drošības direkcija (CSDD) izbūvē projektā “Elektrotransportlīdzekļu uzlādes infrastruktūras izveidošana” visā Latvijā 30 vietās. Apes novadā stacijas izbūvētas Virešos līdzās kafejnīcai “Pie Annas” un Apē pie Dzirnavu ielas apļa.


Vēl nestrādā

Šobrīd auto uzlādes stacijas gan vēl nedarbojas. CSDD Elektromobilitātes vadības un koordinācijas daļas speciālists Aivis Ozoliņš skaidro, ka notiek darbs pie elektromobiļu uzlādes iekārtu vadības un monitoringa sistēmas izstrādes, kas nodrošinās gan staciju vadību, gan informāciju elektromobiļu lietotājiem par uzlādes staciju pieejamību, kā arī norēķinus par elektromobiļu uzlādi. Atbilstoši projekta realizācijas gaitai uzlādes staciju vadības un monitoringa sistēmu paredzēts pabeigt līdz jūnija beigām.


Par uzlādes staciju vietu izvēli A.Ozoliņš skaidro, ka, uzsākot darbu pie projekta realizācijas, tika veikts pētījums par elektromobiļu ātrās uzlādes staciju izvietojumu uz TEN-T ceļiem, kā rezultātā atbilstoši pētījuma darba uzdevumam noteikts attālums starp uzlādes stacijām, kā arī noteiktas potenciālās ātrās uzlādes staciju uzstādīšanas vietas. “Kāda būs šo staciju noslodze, precīzu un viennozīmīgu atbildi sniegt nevaram, jo elektromobiļu lietotāju aktivitāti ir grūti prognozēt. CSDD ir zināma elektromobiļu koncentrācija noteiktos reģionos, taču nav paredzama to kustība un maršruti, kad uzstādītās uzlādes stacijas būs publiski pieejamas,” skaidro A.Ozoliņš.


Vai būs būtisks pieaugums?

Viņš gan norāda, ka elektromobiļu popularitāte arvien pieaug. “Viens no būtiskiem faktoriem, kas ietekmē cilvēka izvēli par labu elektromobilim, ir tam piemērojamie atvieglojumi un priekšrocības: elektromobiļiem netiek piemērots transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis, samazināta uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likme – 10 eiro mēnesī (iepriekš bija 42,69 eiro mēnesī), elektromobiļu pirmreizējā reģistrācija, kā arī reģistrācija, pirmo reizi saņemot speciālas nozīmes numura zīmes, ir bez maksas, speciālu, vizuāli atšķirīgu numura zīmju pirmais komplekts – bez maksas. Elektromobiļiem, kas aprīkoti ar šīm numura zīmēm, atļauts braukt pa sabiedriskā transporta joslām,” priekšrocības uzskaita A.Ozoliņš.


Ņemot vērā, ka elektromobiļi, salīdzinot ar tradicionālās degvielas automobiļiem, joprojām ir ievērojami dārgāki, A.Ozoliņš prognozē, ka būtisks elektromobiļu skaita pieaugums ir iespējams tad, ja ir pieejams tiešais atbalsts elektromobiļu iegādei. “Elektromobiļi ir salīdzinoši jauna joma, tāpēc elektromobiļa izdevīgums būtu jāizvērtē individuāli, ņemot vērā elektromobilim piemērojamos atvieglojumus un priekšrocības, plānoto ikdienas maršrutu, finansiālās iespējas, kā arī citus faktorus,” norāda A.Ozoliņš.

Vietējās ziņas