Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Velosipēds labākai veselībai un pašsajūtai

Lielākā daļa sabiedrības savu darba dienu pavada sēžot – birojos, valsts un sabiedriskajās iestādēs, aiz veikalu letēm un virknē citu vietu ik dienas sēž neskaitāms daudzums cilvēku, kas astoņu stundu laikā pieceļas vien dažas reizes, kustībām veltot pavisam īsu brīdi. Arī darba dienai noslēdzoties, veicamo darbu saraksts nereti ir tik garš, ka laikā, ko varētu veltīt fiziskajām aktivitātēm, mēs dodam priekšroku laiskai atpūtai dīvānā. Ilgtermiņā mazkustīgais dzīvesveids atstāj nopietnas sekas uz veselību un pašsajūtu, būtiski kaitējot ne vien fiziskajai veselībai, bet arī enerģijas resursiem un dzīvespriekam.

Ikvienam zināms, ka, lai saglabātu labu veselību, katru dienu nepieciešams atvēlēt pietiekamu daudzumu laika fiziskajām aktivitātēm. Taču, ko darīt, ja saspringtajā ikdienā trūkst gan laika, gan motivācijas atrast brīvu brīdi treniņam? Lielisks veids, kā izkustēties, ir velosipēds. Tas ļauj vienlaikus nokļūst sev vajadzīgajā vietā, kalpojot kā alternatīva automobilim vai sabiedriskajam transportam, un stiprināt ķermeni un veselību, sniedzot vairākas būtiskas priekšrocības un ieguvumus.

Atbrīvojies no liekajiem kilogramiem! Mazkustīgs dzīvesveids nozīmē, ka ikdienā tu visticamāk uzņem vairāk kaloriju nekā spēj patērēt. Laika gaitā liekās kalorijas pārvēršas papildu svara kilogramos, savukārt ilgtermiņā šāda situācija var izraisīt aptaukošanos – dzīvībai bīstamu stāvokli, kas veicina virkni saslimšanu, turklāt ietekmē tavu pašapziņu un ikdienas dzīves kvalitāti. Regulāri pārvietojoties ar divriteni, tev izdosies ne vien atbrīvoties no liekā svara, bet arī stiprināt ķermeņa muskuļus. Brauciena laikā tiek nodarbinātas gandrīz visas muskuļu grupas, īpaši intensīvu treniņu sniedzot kājām, gurniem, sēžai un vēdera muskuļiem. Tāpat fiziskās aktivitātes palīdzēs samazināt celulītu, kā arī paātrinās vielmaiņu. Pastāvīgi trenējoties, tavs organisms spēs ātrāk sadedzināt uzņemtās kalorijas, neļaujot tām nogulsnēties ķermeņa problēmzonās.

Aizmirsti par muguras sāpēm! Viena no bieži sastopamām problēmām, ar ko saskaras sēdoša darba veicēji, ir nepatīkamas sāpes un saspringums muguras daļā, kā arī plecu un sprandas apvidū. Lai gan vairums cilvēku zina, kāda ir pareizā poza, kas jāieņem, sēžot pie rakstāmgalda, lai nekaitētu mugurai, lielākā daļa nesēž pareizi, tādā veidā radot mugurai un pleciem papildu slodzi. Pēc noteikta laika nelāgais ieradums radīs sekas – mugurkauls var deformēties un palielināsies osteoporozes risks – skriemeļi kļūs trausli, bet sāpes paliks intensīvākas. Lai izvairītos no nepatīkamā scenārija, tev nepieciešamas fiziskās aktivitātes. Velo braukšanas laikā ķermenis intensīvi darbosies, tādējādi palīdzot muskuļiem atslābināties un saitēm kļūt elastīgākām, turklāt riteņbraukšana aizkavēs kaulu blīvuma samazināšanos, kas dabiski norit pēc 40 gadu vecuma sasniegšanas. Tiesa, atceries, ka arī, sēžot uz velosipēda, ir būtiski ieņemt pareizu pozu, turklāt ritenim jābūt piemērotam tava auguma garumam.

Stiprini sirdi un asinsvadus! Pastāvīgi sēžot, tiek ietekmēta ķermeņa asinsrite un tādējādi arī sirds veselība. Turklāt sēdus stāvoklī netiek nodrošināta pilnvērtīga asinsrite kāju vēnās, kā rezultātā palielinās asins trombu iespējamība. Atceries, ka sirds un asinsvadu slimības ir biežākais nāves cēlonis, savukārt tās novērst iespējams, laikus parūpējoties par veselīgu uzturu un regulārām fiziskām aktivitātēm. Riteņbraukšana veicinās asinsriti, savukārt tās radītā slodze īpaši labvēlīgi iedarbosies uz sirds veselību, samazinot saslimšanu risku nākotnē.

Uzlabo darbaspējas! Biroja darbinieku ikdiena nereti ir rutīnas pilna, kā rezultātā tev drīz vien var parādīties depresijas simptomi, zust dzīvesprieks un būtiski pasliktināties noskaņojums un līdz ar to arī pašsajūta. Izbrauciens ar velosipēdu ļaus gūt jaunus iespaidus, turklāt braukšanas laikā ķermenis izstrādās laimes hormonus, tādā veidā uzlabojot tavu garastāvokli. Vērā ņemams ieguvums tāpat ir aktivitātes svaigā gaisā. Sportojot smadzenes saņems papildu skābekli, kas ne vien radīs labāku noskaņojumu, bet veicinās prāta spējas un atmiņu, ļaus vieglāk rast risinājumus dažādiem problēmjautājumiem un veicinās radošo funkciju.

Aizmirsti par bezmiegu! Ikdienā piedzīvotais stress un bažas par darbiem un pienākumiem nereti rada miega traucējumus – bezmiegu, regulāru mošanos naktī, enerģijas trūkumu pat pēc ilgām miega stundām. Turklāt veselīgs miegs ir viens no galvenajiem priekšnoteikumiem labai veselībai – tieši miega laikā tavs ķermenis atjaunojas un gūst nepieciešamo enerģiju. Fiziskās aktivitātes palīdz atbrīvoties no stresa, trauksmes un uztraukuma, kā arī uzlabo miega kvalitāti, īpaši parūpējoties par tā saukto dziļo miega fāzi – naktsmiera periodu, kas īpaši svarīgs ķermeņa labsajūtai.

Sāc rūpēties par savu veselību jau šodien! Izpēti velo veikalu piedāvājumu, lai izvēlētos sev piemērotāko braucamrīku un uzlabotu savu pašsajūtu. Velo veikalā Bikko.lv atradīsi plašu divriteņu un to piederumu sortimentu. Šeit atrodami kvalitatīvi divriteņi no pazīstamiem ražotājiem, pircējiem draudzīgas cenas un izdevīgi akcijas piedāvājumi, kas ļaus iegūt savā īpašumā kāroto velosipēdu par īpaši zemu cenu. Izmantojot interneta veikala pakalpojumus, tu vari iegādāties velosipēdu jebkurā diennakts laikā, pat neizejot no mājas. Pareizo lēmumu palīdzēs pieņemt velo veikala zinošie konsultanti, ar kuriem iespējams sazināties, zvanot pa tālruni darba laikā.

Reklāmraksti