Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Trīs netradicionāli veidi, kā savest kārtībā savas finanses

Gada beigas parasti ir tas laiks, kad daudzi no mums uzstāda sev mērķis nākamajam gadam. Un bieži šie mērķi ir saistīti tieši ar labāku, gudrāku un taupīgāku personīgo finanšu pārvaldību. It īpaši, kad atskārstat, ka kārtējais bezprocentu aizdevums jeb kviklån gratis ir ievilinājis jūs nevajadzīgu parādu tīklos. Ko mēs parasti darām? Mēs ķeramies klāt pie tradicionālajiem finanšu uzdevumiem, izveidojot budžetu, izsekojot savus izdevumus, pirmām kārtām nomaksājot rēķinus un parādus un tamlīdzīgi. Ne vienmēr šie tradicionālie veidi darbojas, tad kāpēc gan nepamēģināt kaut ko mazliet savādāku? Varbūt ir vērts piesaistīt pāris netradicionālas stratēģijas, lai savestu kārtībā savas finanses jaunajā gadā?

  1. Pievērsiet uzmanību tam, lai ikdienā saražotu mazāk pārtikas atkritumu

Mūsdienās pārtika ir tik bagātīgi pieejama, ka mēs to iegādājamies pār pārēm un bieži vien izmetam miskastē pat neaiztiktu. Nesenie Apvienoto Nāciju Organizācijas pētījumi ir atklājuši, ka vidējais pasaules patērētājs ik gadu iznīcina teju 25% no iegādātajām pārtikas precēm. Samazinot pārtikas atkritumu daudzumu, ģimenes varētu ietaupīt aptuveni 1500 eiro gadā un tajā pašā laikā samazināt videi nodarīto kaitējumu. Kāds būtu risinājums? Pavisam vienkāršs! Uzsāciet jaunu paradumu un ikreiz, kad nepieciešams doties uz veikalu pēc pārtikas precēm, izveidojiet iepirkumu sarakstu, pirms tam veicot inventarizāciju jūsu ledusskapī un pārtikas plauktos. Tādā veidā jūs nopirksiet tikai to, kas jums reāli būs nepieciešams un nenesīsiet mājās preces, kuras neizlietosiet līdz tām beigsies derīguma termiņš. Papildus – sastādiet iknedēļas ēdienkarti, maksimāli izmantojot tikai tās sastāvdaļas, kas jau atrodamas jūsu virtuvē, lai izvairītos no pārtikas sabojāšanās.

  1. Ierobežojiet lietu krāšanu un kolekcionēšanu

Ko jūs kolekcionējat? Atveriet savus skapjus, apskatiet piemājas garāžu un visus iespējamos pieliekamos un bēniņu stūrus. Kolekcionētās lietas ir ne tikai priekšmetu kopums, kas savulaik izgatavoti ierobežotā produkcijas izlaidumā, piemēram, monētas, zīmogi, pastmarkas un tamlīdzīgi, tās var būt jebkuras lietas, kuras jums ir uzkrātas vienas dzīves laikā neizlietojamā apmērā, piemēram, apģērbs, grāmatas, elektroierīces vai sīkrīki. Kolekcionēšana ir viss, ko esat uzkrājis laika gaitā, bet reāli savā dzīvē nemaz neizmantojat. Ir sen pagājuši tie laiki, kad piekrāvām pilnus bēniņus ar lietām, kas “kādreiz noteikti noderēs” vai atkal būs modē. Cik gan bieži jūs izejat cauri tādām kastēm? Pareizi – ne reizi! Visu, ko noglabājat kastēs uz it kā vēlāku laiku, visprātīgāk būtu pārdot tiešsaistes tirdziņos, tā nopelnot papildus līdzekļus, vai arī vienkārši ziedot labdarībai vai kādam, kas to patiesi novērtēs un lietos ikdienā.

  1. Nepakļaujaties impulsu pirkumiem un ar tiem saistītajiem izdevumiem

Veikali un tiešsaistes tirdzniecības vietas ir izveidoti tieši tā, lai panāktu to, ka pat vistaupīgākie patērētāji iekļūtu viņu lamatās. Pārtikas preču veikali, aptiekas un katrs mazumtirgotājs tirdzniecības centrā zina, kā izvietot pārdošanas zīmes, ar ko papildināt lojalitātes kartes un kā izkārtot produktu galdus, lai pircēji pēc iespējas biežāk pakļautos tieši impulsam, ne pārdomātam pirkumam. Tirgotāji perfekti māk pārliecināt patērētājus nopirkt preces, kuras viņi patiesībā ne tikai neplānoja iegādāties, bet arī neplāno lietot pēc to iegādes. Līdzīgi darbojas arī jaunie sms aizdevumi (nye sms lån) un nebanku finansējuma piedāvājumi. Apģērbi, restorānu apmeklējumi, apavi un grāmatas ir tikai neliela daļa no to preču saraksta, ko mēs pērkam mirkļa impulsa vadīti. Arī šeit risinājums nav pārlieku sarežģīts. Tā ka tirgotāji izcili pārzina mūsu vēlmes, lai mēs viņu labā tērētu savu naudu, arī mums pašiem ir jāizzina mūsu individuālo impulsu cēloņi, lai mēs tos spētu apkarot. Līdz tam – vienmēr iepērcieties ar precīzi definētu sarakstu un stingri noteiktu budžetu. Tikai tāpēc, ka kaut kas ir pārdošanā par īpaši pievilcīgu cenu, nebūt nenozīmē, ka tas ir izcils darījums tieši jums. Visa nauda, ko izdodat par impulsa pirkumiem, ir potenciāls ietaupījums.

Reklāmraksti