Mīti vai patiesība par ceļojumu apdrošināšanu

Ik dienu esam simtiem izvēļu priekšā. Dažas no mūsu izdarītajām izvēlēm ir pašsaprotamas un bez tām nevaram iedomāties savu dienas ritmu. Taču ir izvēles, kuru priekšā samulstam, jo neesam īsti pārliecināti un droši. Tā kā Latvijā apdrošināšana ienākusi lielā mērā kā piespiedu labprātīga izvēle, kā piemēram, OCTA vai mājokļa apdrošināšana, ja mājokļa iegādei ņemts aizdevums kredītiestādē, tad uz citiem apdrošināšanas veidiem bieži raugāmies ar nedrošību.

Arvien pieaugot cilvēku rocībai un vēlmei sajust pasaules „elpu”, pieaug ceļotāju skaits. Tie, kuri ceļojuši vairākkārt un saskārušies ar dažādiem pavērsieniem ceļojumu laikā, nešaubās, ka ceļojumu apdrošināšana ir obligāts priekšnosacījums, lai dotos ceļojumā. Taču mazāk pieredzējuši ceļotāji par ceļojumu apdrošināšanas polises iegādi neiedomājas vai arī tās iegāde saistās ar bažām.

Lai kliedētu bažas, aplūkosim vairākus mītus par ceļojumu apdrošināšanu, kas ļaus paraudzīties uz šo apdrošināšanas pakalpojumu no cita skatu punkta.

1.mīts: Tas ir dārgi

Plānojot ceļojuma izmaksas vienmēr budžetā iekļaujam izdevumus par transportu, ēdināšanu ceļojuma laikā, dažādu kultūrvēsturisku objektu apskati, aktivitātēm, suvenīru iegādi. Sagatavošanās ceļojumam un pats ceļojums nenoliedzami prasa finansiālus ieguldījumus un katra no izdevumu pozīcijām tiek rūpīgi plānota.

Bieži vien atvēlētais budžets ir ierobežots un ceļojumu apdrošināšanas polises iegāde tiek atlikta, jo šķiet, tas būtiski palielinās kopējās ceļojuma izmaksas. Taču tā nebūt nav, jo, piemēram, ceļojums uz kādu Eiropas valsti, kas ilgst 7 dienas, izmaksās sākot no 4Eur vienam ceļotājam.

Piekritīsiet, šī summa ir ļoti pieņemama, ja paraugāmies, kādus riskus apdrošinām un kādi būtu iespējamie izdevumi, ja nebūtu apdrošināti un radušos izdevumus būtu jāsedz no saviem līdzekļiem.

2.mīts: Tas nemaz nav nepieciešams

Par ceļojumu galamērķiem ceļotāji bieži izvēlas valstis, kurās līdz šim nav bijuši. Līdz ar to, valsts iepazīšana sākas, kad esam tur nonākuši. Ne vienmēr bukletu aplūkošana un ceļojumu ceļvežu lasīšana dos vajadzīgās zināšanas, kā rīkoties neordinārās situācijās. Ja būsi iegādājies ceļojumu apdrošināšanu, tad tā garantē, ka saņemsi konsultāciju jebkurā diennakts laikā un, ja būs nepieciešams, arī palīdzību.

Dodoties ceļojumā neviens nevēlas domāt par negatīviem pavērsieniem. Ņemot vērā, ka visbiežāk tiek pieteiktas atlīdzības par ceļojumā gūtām traumām vai slimību, kā arī personīgo mantu bojājumiem un zādzībām, būtu svarīgi izsvērt, vai papildus ceļojuma budžetam, ir izveidots „drošības spilvens” neparedzētiem gadījumiem. Tieši tādēļ ir svarīgi salīdzināt ieguvumus un zaudējumus, izdarot izvēli iegādāties ceļojumu apdrošināšanas polisi.

3.mīts: Tas ir sarežģīti

Šobrīd apdrošināšanas polises iegādi vari veikt, esot mājās jebkurā diennakts laikā. Apdrošināšanas kompānijas savās mājas lapās ir izveidojušas ļoti ērtu polises iegādes rīku, kurā soli pa solim, ievadot nepieciešamo informāciju, pāris minūšu laikā vari iegādāties polisi. Turklāt pavisam īsā laikā vari aplūkot vairāku apdrošināšanas kompāniju piedāvājumus, lai piedāvātā programma un polises cena būtu visatbilstošākā ceļotāja iespējām un vajadzībām.

Klientu ērtībai tiek atspoguļots apdrošināšanas kompānijas piedāvāto programmu salīdzinājums, katrā no tiem uzskaitot apdrošinātos riskus un apdrošinājuma summu katram no riskiem.

Savukārt, ja esi kādas apdrošināšanas kompānijas patstāvīgs klients, tad vari sazināties ar savu brokeri un, sniedzot informāciju par plānoto ceļojumu, saņemsi polises piedāvājumu un konsultāciju par programmu priekšrocībām.

4.mīts: Sarežģīta un ilga atlīdzību pieteikšana

Saskaroties ar sarežģījumiem ceļojuma laikā, būtiski, lai situāciju varētu atrisināt ātri un tas netraucētu turpmāko ceļojuma baudīšanu. Ja esi iegādājies ceļojumu apdrošināšanas polisi, pirms došanās ceļā nepieciešams apskatīt apdrošinātos riskus, lai vajadzības gadījumā, zinātu, ka konkrētā situācijā vari vērsties pēc palīdzības pie apdrošinātāja.

Lai atlīdzības pieteikšanas procesā nerastos aizkavēšanās, ir lietderīgi zināt, kādi izdevumu apliecinoši dokumenti būs nepieciešami, lai saņemtu atlīdzību. Piemēram, ja bagāža ir aizkavējusies un nepieciešams iegādāties pirmās nepieciešamības preces un apģērbu, tad iesniedzot atlīdzības pieteikumu, nepieciešams pievienot pirkumu čekus.

Atlīdzības pieteikumus apdrošināšanas kompānijas piedāvā iesniegt elektroniski savās mājas lapās. Aizpildot informāciju par notikušo gadījumu, atlīdzības izmaksa norit ļoti īsā laikā, t.i. 1-3 dienu laikā, kas garantē, ka radusies situācija būtiski neietekmēs ceļojuma gaitu.

Reklāmraksti