9 veidi, kā digitālais mārketings mainījis biznesa vidi

Mūsdienu sabiedrību lielākā vai mazākā mērā vada digitālās tehnoloģijas. To ietekme izpaužas kaut vai tādā piemērā, ka ir valstis, kuru iedzīvotājiem regulāri trūkst tīra dzeramā ūdens, taču viņiem ir viedtālruņi. Digitālais mārketings spēj ietekmēt gan to, kā mēs sazināmies, strādājam, iepērkamies, gan to, kā pavadām laiku.

Arī uzņēmumiem mūsdienās ir nepieciešama plaša izpratne un ķēriens, lai izmantotu digitālos rīkus sava zīmola labā. Šajā rakstā mēs paskatīsimies uz 9 veidiem, kā digitālais mārketings ir izmainījis un turpina mainīt to, kā biznesa vide darbojas šodien.

  1. Nepārtraukta komunikācija. Mijiedarbība ar potenciālajiem klientiem mūsdienās ir kā ruletes rata griešana. Bumbiņa apzīmē uzņēmuma mārketinga ziņojumu, kas griežas un lēkā, kamēr kustas arī pats rats, kas šajā gadījumā ir sociālie mediji, ļaujot uzņēmumiem mijiedarboties ar cilvēkiem un nodrošinot dažādus kanālus, kā nodot informāciju. Šobrīd aktuālas ir aplikācijas, kas nodrošina saziņas iespējas, piemēram, “Facebook” un “Whatsapp”, tādēļ arī biznesa videi tam ir jāpielāgojas, piedāvājot iespēju klientiem sazināties ar viņiem arī caur šīm aplikācijām.

  2. Satura pārpilnība. Vai tu spēj iedomāties, cik daudz satura katru dienu, stundu, minūti tiek radīts sociālajos medijos un saziņas aplikācijās? Protams, ka ļoti, ļoti daudz. Katru minūti “Facebook” tiek ievietoti aptuveni 3,3 miljoni ierakstu un “Whatsapp” tiek nosūtīti 29 miljoni ziņojumu. Tas nozīmē, ka uzņēmumiem ir jāspēj izlauzties cauri šim milzīgajam daudzumam, lai atšķirtos un viņu zīmols tiktu ievērots konkurentu vidū tādā informācijas pārpilnībā.

  3. Datu analīzes spēks. Modernās tehnoloģijas ļauj tirgotājiem ievākt milzīgus datu apjomus par saviem klientiem. Tajā pašā laikā, ar datu esamību vien nepietiek – ir jāsaprot, kā tos izmantot. Šeit būs daži noderīgāki veidi:

  • Zini, kāda metrika ir nozīmīgākā uzņēmuma attīstībai! Lai izmantotu datus savā labā, ir jāsaprot, ko tu no tiem vari iegūt. Tev ir jāspēj būt ļoti specifiskam, domājot par biznesa rezultātiem.

  • Saproti, kas atmaksāsies! Nav vērts izplesties pa visiem kanāliem un platformām, ieguldot naudu un laiku, ja tevi māc šaubas, vai tas vispār strādās. Koncentrējies uz dažiem konkrētiem, bet skaidri saprotamiem un tieši tev izdevīgiem kanāliem.

  • Nodarbini cilvēku, kuram ir datu analīzes prasmes! Dati bez prasmēm tos apstrādāt ir bezvērtīgi. Tev nepieciešams kāds, kas tos spēj analizēt un saprotami pastāstīt, kā tu tos vari izmantot savā labā.

  1. Pieprasījums pēc caurskatāmības. Mūsdienu digitālajā pasaulē klienti vēlas zināt visu par uzņēmumu, no kura viņi pērk preces vai pakalpojumus. Lai radītu klientu lojalitāti, zīmoliem ir jābūt caurskatāmiem un jāspēj parādīt savu īpašo “odziņu”. Un tajā pašā laikā tie neko nedrīkst slēpt. Ikviens klients vēlas zināt, ko tieši viņš saņems no šī produkta. Cilvēkus interesē tas, no kurienes prece nākusi, kādi materiāli izmantoti tās ražošanā, vai tas ir videi draudzīgs utt.

  2. Veicina intimitāti. Izmantojot ievāktos datus par saviem lietotājiem, gudri uzņēmumi veido ļoti personalizētas un specifiskas mārketinga ziņas un, protams, jaunā paaudze uz tām “uzķeras”.

Personalizēšana ir ietekmīgs rīks, kas palīdz pat līdz 84% labāk pārdot preci. Iedomājies, ja kāda lieta ir pārveidota tā, lai būtu pielāgojama tieši tev! Protams, ka tu to vēlēsies nopirkt, vai ne? Un šo kārti mūsdienās daudzi uzņēmumi izspēlē savā labā.

  1. Jauna ietekmīgo cilvēku paaudze. Sociālie mediji un “Youtube”, “Vimeo” utt. var lepoties ar milzīgu ietekmi pār sabiedrību. Uzņēmumiem vairs nevajag nolīgt slavenības, lai popularizētu savus produktus. Pietiek ar kāda slavena “jūtūbera” pakalpojumiem, lai sasniegtu savu auditoriju (protams, ja tā ir tava auditorija).

  2. Tiekšanās pēc jaunākā. Digitālās tehnoloģijas mainās ļoti strauji, dažkārt pat vienas nakts laikā. Tas attiecīgi pieprasa uzņēmumu darbiniekiem būt ļoti koncentrētiem un elastīgiem, spējīgiem pielāgoties pārmaiņām, kas ietver arī nepārtrauktu jaunu prasmju un zināšanu apguvi. Lai no jaunākajām tehnoloģijām iegūtu labākos rezultātus, cilvēkiem, kas tās izmanto, ir jābūt pietiekami izglītotiem, pretējā gadījumā ieguldījums neatmaksāsies.

  3. Atbalsts inovācijām. Mūsdienās zīmoli ir ne tikai iedrošināti, bet arī spiesti nākt klajā ar inovācijām un jauniem veidiem, kā iesaistīt un pievilināt patērētājus. Pateicoties “PayPal” un “Google Wallet” sīvajai cīņai, arī finanšu institūcijām vajadzēja jaunus veidus, kā ietekmēt klientus.

  4. Zīmoli kļūst cilvēcīgāki. Ņemot vērā tā popularitāti un ietekmi, sociālo mediju mārketingam ir jābūt uzņēmuma kopējām mārketinga stratēģijas centrā, jo patērētājiem ir jāuzticas kompānijai, kurā viņi iepērkas. Viens no labākajiem piemēriem šajā jomā ir “Apple”. Stratēģiskais mārketings bija tik labi izstrādāts, ka miljoniem cilvēku atbalstīja viņu produktus vēl pirms tie bija palaisti tirgū. Šo efektu viņi panāca, tiešsaistē straumējot dažādus pasākumus, lai patērētāji justos kā daļa no tiem.

Rakstu sagatavoja: http://organicmarketing.lv/

Reklāmraksti