Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

10 iemesli, kādēļ tev nepieciešama digitālā mārketinga stratēģija

Mēs dzīvojam laikmetā, kad ikvienam uzņēmumam, kurš parādās arī tiešsaistes vidē, ir nepieciešams spēcīgs digitālais mārketings.

Ja tavs bizness piedzīvo problēmas digitālajā vidē, iespējams, ir nepieciešams apsvērt, kā ieviest pārdomātu digitālā mārketinga stratēģiju. Šeit būs 10 populārākie iemesli, kas apstiprina, ka tev tiešām šāda stratēģija ir nepieciešama:

  1. Tavai uzņēmējdarbībai nav noteikta virziena. Uzņēmumiem, kuriem nav skaidru stratēģisko mērķu, nereti trūkst arī definētas digitālās stratēģijas, tādēļ ir grūti saprast, ko viņi vēlas panākt, reklamējot sevi tiešsaistē.

Ja tev nav noteikti saprotami stratēģiskie mērķi, tu attiecīgi arī nespēj saprast, kā sadalīt resursus un arī nevari novērtēt vai izmērīt to, cik veiksmīga vai neveiksmīga ir tava uzņēmējdarbība, kā tā attīstās utt.

  1. Tu nezini savu tiešsaistes pārdošanas apjomu. Vai tu zini, kāds daudzums no pārdotā apjoma ir veidojies caur tiešsaistes digitālajiem kanāliem? Tev to noteikti vajadzētu izpētīt, jo patērētāju pieprasījumu pēc taviem piedāvājumiem var viegli pārvērtēt!

Ieviešot digitālā mārketinga stratēģiju, tu varēsi saprast, kur atrodies kopējā tiešsaistes tirgū, kā arī sekot līdzi tam, kas notiek digitālajos kanālos. Tu varēsi noteikt, kāds ir tava tiešsaistes pircēja profils, uzvedība, konkurentu darbības un iespējas kopējā tirgū.

  1. Konkurenti var pārņemt tavu tiešsaistes pārdošanas tirgus daļu. Ja tu neatvēlēsi daļu savu resursu kvalitatīvam digitālajam mārketingam, var nākties sastapties ar situāciju, kad tavi sāncenši dominēs tiešsaistes vidē.

  2. Tev trūkst unikālo vērtību piedāvājuma (UVP), kas palīdzētu izcelties starp citiem. Kāds ir tavs tiešsaistes UVP? Kas padara tavu biznesu īpašu un ļauj atšķirties no citiem līdzīga veida tiešsaistes piedāvājumiem? Tev ir jānoskaidro, kas iedrošina jaunos un esošos klientus izvēlēties tieši tavu zīmolu!

  3. Tu nepārzini savu auditoriju. Ir jāsaprot, kas ir tava auditorija un kur tā atrodas tavos digitālajos kanālos, piemēram, sociālo mediju platformās. Digitālie mediji tiek uzskatīti kā vieni no vieglāk izmērāmajiem. Apstrādā un izmanto pieejamos datus, lai saprastu, kas ir tie cilvēki, kuri patērē tavu preci, produktu, apmeklē mājas lapu utt! Tā arī būs auditorija, kurai tev vajadzētu pielāgot saturu.

  4. Vai tu izmanto vienotu stratēģiju? Viena no biežākajām kļūdām, kuras cilvēki pieļauj, attīstot savu biznesu, ir digitālā mārketinga aktivitāšu veikšana nevadoties pēc kopēja mērķa, idejas un stratēģijas. Tiem cilvēkiem, kuri ir “pieslēgti” digitālā mārketinga aktivitāšu īstenošanai, ir jākomunicē un jāsadarbojas savā starpā, neskatoties uz to, ka viņi, piemēram, ir no dažādiem departamentiem utt.

Tavām digitālo mediju darbībām ir jābūt integrētām visos kanālos, iesaistot visus komandas dalībniekus. Tieši tādēļ arī digitālais mārketings un tā stratēģija ir tik svarīga, jo tā visu apvieno.

  1. Darbinieku un budžeta trūkums digitālā mārketinga plānu realizēšanā. Nepietiekami resursi, tai skaitā arī darbinieki un budžets, var nopietni ierobežot un pat apdraudēt digitālā mārketinga iniciatīvu īstenošanu. Jebkura plāna ieviešana realitātē prasa kaut minimālus finansiālos un cilvēkresursus. Turklāt, lai digitālā mārketinga stratēģiju izstrādātu un ieviestu, ir nepieciešami zinoši profesionāļi, it īpaši tad, ja ir jāsacenšas ar spēcīgiem konkurentiem tiešsaistes vidē.

  2. Dublēšana ir naudas izšķiešana. Pat tad, ja tev ir pietiekami daudz resursu, tu tos vari izšķērdēt. Dublēšana ir viens no populārākajiem veidiem, kā to izdarīt. Digitālā mārketinga stratēģija sakārto visu “pa plauktiņiem”, nosakot konkrētus uzdevumus ikvienam iesaistītajam, kā arī panāk, lai visi darbotos vienā virzienā.

  3. Tu neesi veikls. Paskaties uz “Google” un “Amazon”. Kas tiem abiem ir kopīgs? Tie ir dinamiski un veikli savā digitālajā pieejā, regulāri eksperimentējot ar jauniem veidiem, kā iesaistīt un pievilināt cilvēkus savās tiešsaistes platformās.

  4. Nepieciešama optimizācija. Tavam uzņēmumam ir analīzes instrumenti, taču tie netiek pienācīgi izmantoti. Izveidojot digitālā mārketinga stratēģiju, tev būs nepieciešams regulāri analizēt datus, lai saprastu, kas notiek tava biznesa tiešsaistes vidē, un vai viss norit pēc plāna.

Tev un tavai komandai būs iespēja nepārtraukti uzlabot un optimizēt digitālo mediju pieejas atslēgas elementus. Drīz tu varēsi optimizēt savu mājas lapu meklētājprogrammām, ieviest maksas mediju kampaņas, izmantot savas vietnes lietotāju sniegtos vērtējumus un veidot lieliskas e-pastu mārketinga kampaņas.

Spēcīga digitālā mārketinga stratēģija iekļaus iepriekš minētos desmit punktus un apvienos tavus centienus efektīvā kopumā. Tu un tava komanda darbosies kopā ar vienotu mērķi, skaidru plānu un noteiktu virzienu, un pavisam drīz tu redzēsi, ka labi strukturēta stratēģija nesīs pozitīvus rezultātus, kas atspoguļosies apmeklējumā un attiecīgi arī ienākumos!

Digitālā mārketinga stratēģijas veidošanai izvēlies profesionāļus, kas ir ne tikai zinoši savā jomā, bet arī uzkrājuši pieredzi, veidojot dažādus projektus. Mūsdienu mainīgā tiešsaistes vide pieprasa nepārtrauktu uzmanību un sekošanu līdzi jaunākajām tendencēm un iespējamiem attīstības virzieniem.

Rakstu sagatavoja: organicmarketing.lv

Reklāmraksti